"Un SRL fara salariati, cu un contract de mandat al admnistratorului isi suspenda activitatea la Registrul Comertului pentru un an. Intrebari: 1. Contractul de mandat trebuie sa inceteze sau poate fi doar suspendat pe aceeasi perioada pe care este suspendata activitatea firmei? 2. In cazul in care activitatea firmei este suspendata si nu mai sunt contributii de declarat este obligatorie depunerea D112 lunar cu contributii zero sau odata cu suspendarea activitatii firmei se modifica vectorul fiscal, se scot contributiile si nu se mai depune D112 deloc? Din acest punct de vedere sunt situatii diferite in functie de starea contractului de mandat: incetat sau suspendat?"
Raspunsul specialistilor:
1. Legea 31/1990 nu reglementeaza incetarea sau suspendarea contractului de mandat al administratorului in cazul inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului a mentiunii privind inactivitatea temporara hotarata de adunarea generala.
Inspectorii ITM veniti in control va pot solicita nu mai putin de 160 de documente!
Nicio grija! Le puteti prezenta imediat ORICE document, intocmit fara greseala, in concordanta cu ultimele modificari legislative, detalii AICI >>>
Consideram ca mandatul administratorului (care nu are incheiat contract individual de munca) nu va inceta sau nu se va suspenda in cazul analizat, cu exceptia situatiilor generale reglementate in mod expres de Legea 31/1990, precum situatia in care mandatul va ajunge la termen si adunarea generala nu decide reinnoirea acestuia sau incetarea acestuia prin acordul partilor in mod amiabil sau din initiativa uneia dintre parti.
Asadar, intreruperea temporara a activitatii conform procedurii reglementate de Legea 265/2022 nu poate conduce la incetarea mandatului administratorului. Suspendare activitatii administratorului si a platii remuneratiei pot fi insa determinate de aceasta intrerupere temporara a activitatii societatii
2. In temeiul art. 101 alin. (4^1) din Codul de procedura fiscala, entitatile inregistrate in registrul comertului, pentru care exista inscrise mentiuni privind inactivitatea temporara, nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru perioada in care se afla in inactivitate temporara, incepand cu data de 1 a lunii urmatoare inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului.
Atragem atentia ca Oficiul National al Registrului Comertului, va constata intrunirea conditiilor pentru dizolvarea societatii daca a incetat activitatea societatii sau nu a fost reluata activitatea dupa perioada de inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale si inscrisa in registrul comertului, perioada care nu poate depasi 3 ani de la data inscrierii in registrul comertului.
Prin urmare, nedepunerea declaratiilor fiscale se mentine pana in momentul in care se implinesc 3 ani de inactivitate temporara.
Aplicarea prevederilor art. 101 alin. (4^1) din Codul de procedura fiscala inceteaza la data reluarii activitatii sau la implinirea unui termen de 3 ani de la data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind inactivitatea temporara sau a mentiunii privind suspendarea activitatii in registrul contribuabililor.
Un raspuns oferit in februarie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fisa postului pentru inginer mecanicIntrebare: Va rugam sa ne furnizati o fisa de post pentru functia de inginer mecanic, in cadrul unei fabrici de mezeluri, responsabil in principal cu intretinerea utilajelor
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Criterii de evaluare si obiective de performantaIntrebare: Dorim sa incepem un proces de evaluare a performantelor pentru colegii din departamentele cheie ale companiei. Precizam ca domeniul de activitate este Servicii, fiind furnizor de catering si cleaning industrial. Vom evalua doar sefii de departament si managerii de locatii. Ne-ati putea ajuta cu exemple de obiective (inclusiv KPI) pe care sa le aplicam pentru colegii din departamentele de mai jos? Resurse Umane Departament Achizitii Departament Financiar-Contabilitate Departament Operational IT...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<