"Un SRL fara salariati, cu un contract de mandat al admnistratorului isi suspenda activitatea la Registrul Comertului pentru un an. Intrebari: 1. Contractul de mandat trebuie sa inceteze sau poate fi doar suspendat pe aceeasi perioada pe care este suspendata activitatea firmei? 2. In cazul in care activitatea firmei este suspendata si nu mai sunt contributii de declarat este obligatorie depunerea D112 lunar cu contributii zero sau odata cu suspendarea activitatii firmei se modifica vectorul fiscal, se scot contributiile si nu se mai depune D112 deloc? Din acest punct de vedere sunt situatii diferite in functie de starea contractului de mandat: incetat sau suspendat?"
Raspunsul specialistilor:
1. Legea 31/1990 nu reglementeaza incetarea sau suspendarea contractului de mandat al administratorului in cazul inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului a mentiunii privind inactivitatea temporara hotarata de adunarea generala.
Inspectorii ITM veniti in control va pot solicita nu mai putin de 160 de documente!
Nicio grija! Le puteti prezenta imediat ORICE document, intocmit fara greseala, in concordanta cu ultimele modificari legislative, detalii AICI >>>
Consideram ca mandatul administratorului (care nu are incheiat contract individual de munca) nu va inceta sau nu se va suspenda in cazul analizat, cu exceptia situatiilor generale reglementate in mod expres de Legea 31/1990, precum situatia in care mandatul va ajunge la termen si adunarea generala nu decide reinnoirea acestuia sau incetarea acestuia prin acordul partilor in mod amiabil sau din initiativa uneia dintre parti.
Asadar, intreruperea temporara a activitatii conform procedurii reglementate de Legea 265/2022 nu poate conduce la incetarea mandatului administratorului. Suspendare activitatii administratorului si a platii remuneratiei pot fi insa determinate de aceasta intrerupere temporara a activitatii societatii
2. In temeiul art. 101 alin. (4^1) din Codul de procedura fiscala, entitatile inregistrate in registrul comertului, pentru care exista inscrise mentiuni privind inactivitatea temporara, nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru perioada in care se afla in inactivitate temporara, incepand cu data de 1 a lunii urmatoare inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului.
Atragem atentia ca Oficiul National al Registrului Comertului, va constata intrunirea conditiilor pentru dizolvarea societatii daca a incetat activitatea societatii sau nu a fost reluata activitatea dupa perioada de inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale si inscrisa in registrul comertului, perioada care nu poate depasi 3 ani de la data inscrierii in registrul comertului.
Prin urmare, nedepunerea declaratiilor fiscale se mentine pana in momentul in care se implinesc 3 ani de inactivitate temporara.
Aplicarea prevederilor art. 101 alin. (4^1) din Codul de procedura fiscala inceteaza la data reluarii activitatii sau la implinirea unui termen de 3 ani de la data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind inactivitatea temporara sau a mentiunii privind suspendarea activitatii in registrul contribuabililor.
Un raspuns oferit in februarie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Pensie invaliditate sau pensie persoana cu handicapIntrebare: Referitor la raspunsul oferiti ,, Conditii pensionare certificat handicap accentuat. valabil la 22 Feb 2025, pentru care va multumesc va informez ca am varsta de 53 ani in martie 2025, certificatul meu de handicap ACCENTUAT este permanent din 21.01.2008, dar primul meu certificat de handicap gradul II Cum era atunci il am din 1993 (perioada in care eram student, studii terminate la zi cu diploma am adeverinta si foaie matricola), data ivirii pe acel certificat (erau revizuite la 1 an ) este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pensie anticipata. Conditii.Intrebare: O salariata nascuta in aprilie 1967 cu o vechime totala de 37 ani si 6 luni, din care 11 ani si 10 luni lucrati in grupa a II a munca, se poate pensiona anticipat la varsta de 58 ani ? Daca da, adaosul de vechime de la cei 11 ani si 10 luni (adica 3 ani si 7 luni) se adauga la vechimea totala, in final sa aiba o vechime de 40 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<