“Departamentul
SSM se ocupa de organizarea controalelor de medicina muncii si de evidenta valabilitatii fiselor de aptitudine? Este suficient ca fisele de aptitudine sa ajunga la angajator prin e-mail sau e obligatoriu sa le primeasca si in original? Departamentul SSM se ocupa si de inmanarea fiselor de aptitudine catre salariati?
Raspunsul specialistului:
In conditiile Legii nr.319/2006, angajatorii trebuie sa ia toate masurilor prin care toti salariatii proprii sa beneficieze de supravegherea corespunzatoare a sanatatii in functie de riscurile privind securitatea si sanatatea in munca.
Avandu-se in vedere faptul ca supravegherea starii de sanatate a salariatilor reprezinta o componenta a domeniului de securitate si sanatate in munca, de regula, desfasurarea acestei activitati, cat si colaborarea cu medicul de medicina muncii intra in sarcina persoanelor desemnate sau a serviciului intern de prevenire si protectie.
Oricum, lucratorul desemnat sau un reprezentant al serviciului intern trebuie sa completeze fisa de identificare a factorilor de risc profesional (Anexa 3 din HG nr. 355/2007) pe care trebuie sa o si semneze.
Referitor la fisele de aptitudine, acestea finalizeaza examene medicale (la angajarea in munca sau periodic).
Fisele se completeaza numai de catre medicul de medicina muncii, in doua exemplare, unul pentru angajator si celalalt pentru lucrator dupa modelul din Anexa 5 din HG nr. 355/2007.
De asemenea, o copie a ultimei fise de aptitudini completate de catre medicul de medicina muncii va fi atasata fisei de instruire individuala care va fi pastrata de catre conducatorul locului de munca.
Modalitatea de transmitere a fiselor de aptitudine trebuie stabilita prin contractul de prestari servicii incheiat cu cabinetul de medicina muncii.
Sunt cabinete medicale care redacteaza fisele in format fizic, altele au inceput sa transmita prin mail cu semnatura medicului de medicina muncii in format electronic
Exemplarul salariatului poate fi transmis direct de cabinetul medical sau de compartimentul desemnat al angajatorului.
Angajatorul va arhiva fisele de aptitudine prin compartimentul de prevenire si protectie sau prin cel de
resurse umane functie de cum decide.
Responsabilitati trebuie mentionate in fisele de post respective.
In acest sens, este utila si elaborarea unei proceduri operationale privind etapele si persoanele responsabile pentru derularea controlului medical al salariatilor din societate.
Raspuns oferit de
PortalSSM.ro >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Contestatie documente cercetare accident de muncaIntrebare: Intrebarea initiala: Un angajat a fost la spital in data de 9 01.205 si a declarat ca in data de 8 s ar fi lovit, un palet s ar fi inclinat si l ar fi strans putin la torace, lucru pe care ni l a adus la cunostinta in data de 20.01.2025. Mentionez ca de atunci a stat nemotivat acasa, venind la munca doar in data de 15.01.2025, ziua de salariu, ca mai apoi in 20 sa ne declare scris si verbal ce ar fi patit... Am inceput cercetarea acestei asa zise accidentari si colegul cu care lucra impreuna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Transferul intreprinderii. Cumul de functii la cedent si cesionarIntrebare: Preluam prin fuziune prin absorbtie niste salariati de la o intreprindere-unitate cedenta, proces care se incheie in vara. Intre timp am angajat cu contract partial unul din salariatii de la unitatea cedenta. Este posibil sa mai procedam asa cu 1, 2 salariati. Intrebarea mea este urmatoarea: Stiu ca transferul salariatilor de la unitatea cedenta se face astfel (in temeiul actului juridic): De catre unitatea cedenta in Revisal/Mutare contracte/Transfer contracte DE catre noi cei care preluam in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<