Gestionarea fiselor de aptitudine SSM in timpul starii de alerta. Ce obligatii exista?

nfise de aptitudinefise ssmpastrare fise aptitudinegestionare fise aptitudine
Gestionarea fiselor de aptitudine SSM in timpul starii de alerta. Ce obligatii exista?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
“Departamentul SSM se ocupa de organizarea controalelor de medicina muncii si de evidenta valabilitatii fiselor de aptitudine? Este suficient ca fisele de aptitudine sa ajunga la angajator prin e-mail sau e obligatoriu sa le primeasca si in original? Departamentul SSM se ocupa si de inmanarea fiselor de aptitudine catre salariati?
 
Raspunsul specialistului:
 
In conditiile Legii nr.319/2006, angajatorii trebuie sa ia toate masurilor prin care toti salariatii proprii sa beneficieze de supravegherea corespunzatoare a sanatatii in functie de riscurile privind securitatea si sanatatea in munca.
 
Avandu-se in vedere faptul ca supravegherea starii de sanatate a salariatilor reprezinta o componenta a domeniului de securitate si sanatate in munca, de regula, desfasurarea acestei activitati, cat si colaborarea cu medicul de medicina muncii intra in sarcina persoanelor desemnate sau a serviciului intern de prevenire si protectie.
 
Oricum, lucratorul desemnat sau un reprezentant al serviciului intern trebuie sa completeze fisa de identificare a factorilor de risc profesional (Anexa 3 din HG nr. 355/2007) pe care trebuie sa o si semneze.
 
Referitor la fisele de aptitudine, acestea finalizeaza examene medicale (la angajarea in munca sau periodic).
 
Fisele se completeaza numai de catre medicul de medicina muncii, in doua exemplare, unul pentru angajator si celalalt pentru lucrator dupa modelul din Anexa 5 din HG nr. 355/2007.
 
De asemenea, o copie a ultimei fise de aptitudini completate de catre medicul de medicina muncii va fi atasata fisei de instruire individuala care va fi pastrata de catre conducatorul locului de munca.
 
Modalitatea de transmitere a fiselor de aptitudine trebuie stabilita prin contractul de prestari servicii incheiat cu cabinetul de medicina muncii.
 
Sunt cabinete medicale care redacteaza fisele in format fizic, altele au inceput sa transmita prin mail cu semnatura medicului de medicina muncii in format electronic
 
Exemplarul salariatului poate fi transmis direct de cabinetul medical sau de compartimentul desemnat al angajatorului.
 
Angajatorul va arhiva fisele de aptitudine prin compartimentul de prevenire si protectie sau prin cel de resurse umane functie de cum decide.
 
Responsabilitati trebuie mentionate in fisele de post respective.
 
In acest sens, este utila si elaborarea unei proceduri operationale privind etapele si persoanele responsabile pentru derularea controlului medical al salariatilor din societate.

Raspuns oferit de PortalSSM.ro >>>
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada!
Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
nfise de aptitudinefise ssmpastrare fise aptitudinegestionare fise aptitudine

Data aparitiei: 13 Aprilie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Gestionarea fiselor de aptitudine SSM in timpul starii de alerta. Ce obligatii exista? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]