“Departamentul
SSM se ocupa de organizarea controalelor de medicina muncii si de evidenta valabilitatii fiselor de aptitudine? Este suficient ca fisele de aptitudine sa ajunga la angajator prin e-mail sau e obligatoriu sa le primeasca si in original? Departamentul SSM se ocupa si de inmanarea fiselor de aptitudine catre salariati?
Raspunsul specialistului:
In conditiile Legii nr.319/2006, angajatorii trebuie sa ia toate masurilor prin care toti salariatii proprii sa beneficieze de supravegherea corespunzatoare a sanatatii in functie de riscurile privind securitatea si sanatatea in munca.
Avandu-se in vedere faptul ca supravegherea starii de sanatate a salariatilor reprezinta o componenta a domeniului de securitate si sanatate in munca, de regula, desfasurarea acestei activitati, cat si colaborarea cu medicul de medicina muncii intra in sarcina persoanelor desemnate sau a serviciului intern de prevenire si protectie.
Oricum, lucratorul desemnat sau un reprezentant al serviciului intern trebuie sa completeze fisa de identificare a factorilor de risc profesional (Anexa 3 din HG nr. 355/2007) pe care trebuie sa o si semneze.
Referitor la fisele de aptitudine, acestea finalizeaza examene medicale (la angajarea in munca sau periodic).
Fisele se completeaza numai de catre medicul de medicina muncii, in doua exemplare, unul pentru angajator si celalalt pentru lucrator dupa modelul din Anexa 5 din HG nr. 355/2007.
De asemenea, o copie a ultimei fise de aptitudini completate de catre medicul de medicina muncii va fi atasata fisei de instruire individuala care va fi pastrata de catre conducatorul locului de munca.
Modalitatea de transmitere a fiselor de aptitudine trebuie stabilita prin contractul de prestari servicii incheiat cu cabinetul de medicina muncii.
Sunt cabinete medicale care redacteaza fisele in format fizic, altele au inceput sa transmita prin mail cu semnatura medicului de medicina muncii in format electronic
Exemplarul salariatului poate fi transmis direct de cabinetul medical sau de compartimentul desemnat al angajatorului.
Angajatorul va arhiva fisele de aptitudine prin compartimentul de prevenire si protectie sau prin cel de
resurse umane functie de cum decide.
Responsabilitati trebuie mentionate in fisele de post respective.
In acest sens, este utila si elaborarea unei proceduri operationale privind etapele si persoanele responsabile pentru derularea controlului medical al salariatilor din societate.
Raspuns oferit de
PortalSSM.ro >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incetare CIM de drept. Pensie limita de varsta. ReangajareIntrebare: Va rog sa ma sprijiniti in urmatoarea situatie, si anume, un salariat si-a depus dosarul de pensionare la limita de varsta in luna Aprilie 2025. El pe 05 Iunie indeplineste cumulativ conditiile de varsta si stagiu. II incetez contractul de drept pe 05 Iunie chiar daca nu a primit decizia de pensionare si incheiem un alt contract pe determinata cu 05 Iunie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Zile suplimentare de concediu de odihnaIntrebare: In cazul in care angajatorul doreste sa acorde zile suplimentare de concediu de odihna in functie de vechimea in munca in cadrul societatii, este corect ca aceste drepturi sa fie prevazute exclusiv in Regulamentul de Ordine Interioara, cu o mentiune generala in Contractul Colectiv de Munca care sa precizeze ca se pot adauga zilele suplimentare de concediu de odihna, conform prevederilor din ROI. Sau este obligatoriu si intocmirea actelor aditionale la contractele de munca pentru acesta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<