Gestionarea fiselor de aptitudine SSM in timpul starii de alerta. Ce obligatii exista?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
13 Aprilie 2021
13 Aprilie 2021
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
nfise de aptitudinefise ssmpastrare fise aptitudinegestionare fise aptitudine
Gestionarea fiselor de aptitudine SSM in timpul starii de alerta. Ce obligatii exista?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
“Departamentul SSM se ocupa de organizarea controalelor de medicina muncii si de evidenta valabilitatii fiselor de aptitudine? Este suficient ca fisele de aptitudine sa ajunga la angajator prin e-mail sau e obligatoriu sa le primeasca si in original? Departamentul SSM se ocupa si de inmanarea fiselor de aptitudine catre salariati?
 
Raspunsul specialistului:
 
In conditiile Legii nr.319/2006, angajatorii trebuie sa ia toate masurilor prin care toti salariatii proprii sa beneficieze de supravegherea corespunzatoare a sanatatii in functie de riscurile privind securitatea si sanatatea in munca.
 
Avandu-se in vedere faptul ca supravegherea starii de sanatate a salariatilor reprezinta o componenta a domeniului de securitate si sanatate in munca, de regula, desfasurarea acestei activitati, cat si colaborarea cu medicul de medicina muncii intra in sarcina persoanelor desemnate sau a serviciului intern de prevenire si protectie.
 
Oricum, lucratorul desemnat sau un reprezentant al serviciului intern trebuie sa completeze fisa de identificare a factorilor de risc profesional (Anexa 3 din HG nr. 355/2007) pe care trebuie sa o si semneze.
 
Referitor la fisele de aptitudine, acestea finalizeaza examene medicale (la angajarea in munca sau periodic).
 
Fisele se completeaza numai de catre medicul de medicina muncii, in doua exemplare, unul pentru angajator si celalalt pentru lucrator dupa modelul din Anexa 5 din HG nr. 355/2007.
 
De asemenea, o copie a ultimei fise de aptitudini completate de catre medicul de medicina muncii va fi atasata fisei de instruire individuala care va fi pastrata de catre conducatorul locului de munca.
 
Modalitatea de transmitere a fiselor de aptitudine trebuie stabilita prin contractul de prestari servicii incheiat cu cabinetul de medicina muncii.
 
Sunt cabinete medicale care redacteaza fisele in format fizic, altele au inceput sa transmita prin mail cu semnatura medicului de medicina muncii in format electronic
 
Exemplarul salariatului poate fi transmis direct de cabinetul medical sau de compartimentul desemnat al angajatorului.
 
Angajatorul va arhiva fisele de aptitudine prin compartimentul de prevenire si protectie sau prin cel de resurse umane functie de cum decide.
 
Responsabilitati trebuie mentionate in fisele de post respective.
 
In acest sens, este utila si elaborarea unei proceduri operationale privind etapele si persoanele responsabile pentru derularea controlului medical al salariatilor din societate.

Raspuns oferit de PortalSSM.ro >>>
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]