Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Care sunt obligatiile angajatorului referitoare la comitetul de securitate si sanatate in munca

ssmcomitet ssmComitetul de securitate si sanatate in munca


Comitetul de securitate si sanatate in munca (CSSM) trebuie organizat la nivelul fiecarui angajator persoana juridica - inclusiv cu capital strain, care desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei -, care are un numar de cel putin 50 de lucratori.

In functie de natura activitatii si de riscurile identificate, inspectorul munca poate cere infiintarea CSSM si pentru persoanele juridice cu un numar de lucratori mai mic de 50.

Angajatorul are, in principal, urmatoarele obligatii referitoare la CSSM:

Sa stabileasca prin contractul colectiv de munca, prin regulamentul intern sau prin regulamentul de organizare si functionare modalitatea de desemnare a reprezentantilor lucratorilor in CSSM.

Sa asigure intocmirea regulamentului in baza caruia va functiona CSSM.

Sa ii nominalizeze prin decizie scrisa pe membrii CSSM si sa aduca la cunostinta tuturor lucratorilor componenta acestuia.

Sa asigure intrunirea CSSM cel putin o data pe trimestru si ori de cate ori este necesar.

Sa se asigure ca instruirea necesara exercitarii rolului de membru in CSSM se realizeaza in timpul programului de lucru si pe cheltuiala unitatii.

Sa acorde fiecarui reprezentant al lucratorilor in CSSM timpul necesar exercitarii atributiilor specifice.

INFO
Timpul alocat exercitarii atributiilor in cadrul CSSM va fi considerat timp de munca si va fi de cel putin:
  • 2 ore pe luna in unitatile avand un efectiv de pana la 99 de lucratori;
  • 5 ore pe luna in unitatile avand un efectiv intre 100 si 299 de lucratori;
  • 10 ore pe luna in unitatile avand un efectiv intre 300 si 499 de lucratori;
  • 15 ore pe luna in unitatile avand un efectiv intre 500 si 1.499 de lucratori;
  • 20 de ore pe luna in unitatile avand un efectiv de 1.500 de lucratori si peste.


SANCTIUNE
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 de lei la 4.000 de lei, conform art. 39 alin. (8) lit. a) din Legea nr. 319/2006, nerespectarea obligatiei legale de a acorda reprezentantilor lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii lucratorilor un timp adecvat, fara diminuarea drepturilor salariale, si a celei de a le furniza mijloacele necesare pentru a-si putea exercita drepturile si atributiile pe linie de securitate si sanatate in munca.

Sa furnizeze CSSM toate informatiile necesare, pentru ca membrii acestuia sa isi poata da avizul in cunostinta de cauza.

Sa prezinte, cel putin o data pe an, CSSM un raport scris care va cuprinde situatia securitatii si sanatatii in munca, actiunile care au fost intreprinse si eficienta acestora in anul incheiat, precum si propunerile pentru planul de prevenire si protectie care se vor realiza in anul urmator. Acest raport, avizat de catre membrii CSSM, trebuie transmis Inspectoratului Teritorial de Munca in termen de 10 zile.

Sa supuna analizei CSSM documentatia referitoare la caracteristicile echipamentelor de munca, ale echipamentelor de protectie colectiva si individuala, in vederea selectionarii echipamentelor optime.

Sa informeze CSSM cu privire la:
  • evaluarea riscurilor pentru securitate si sanatate,
  • masurile de prevenire si protectie,
  • masurile de prim ajutor,
  • masurile de prevenire si stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor.

Sa comunice CSSM punctul sau de vedere sau, daca este cazul, al medicului de medicina muncii, al serviciului intern sau extern de prevenire si protectie, cu privire la plangerile lucratorilor privind conditiile de munca si modul in care serviciul intern sau extern de prevenire si protectie isi indeplineste atributiile.

ATENTIE!
In cazul in care angajatorul nu ia in considerare propunerile CSSM, propuneri facute in baza atributiilor pe care acesta le are conform legii, trebuie sa isi motiveze decizia si sa consemneze motivatia respectiva in procesul-verbal incheiat cu ocazia intrunirii CSSM.


SANCTIUNE
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 de lei la 5.000 de lei, conform art. 39 alin. (7) din Legea nr. 319/2006, nerespectarea obligatiei legale de a asigura informarea, consultarea si participarea lucratorilor la discutarea tuturor problemelor referitoare la securitatea si sanatatea lor in munca prin infiintarea, organizarea si functionarea comitetelor de securitate si sanatate in munca, acolo unde acest lucru se impune.

sursa: Securitatea si Sanatatea in Munca



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmcomitet ssmComitetul de securitate si sanatate in munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 11 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Care sunt obligatiile angajatorului referitoare la comitetul de securitate si sanatate in munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Continuarea Activitatii Conform Cu Decizia CCR Nr. 387/5 Iunie 2018Intrebare: Sunt functionar public in cadrul unei primarii. In 07.11.2018 implinesc "conditiile de varsta standard" pentru pensionare, respectiv 60 ani si 11 luni. In conditiile Deciziei CCR nr. 387/5 iunie, care sunt demersurile ce trebuie indeplinite pentru continuarea activitatii pentru inca o perioada ? Se poate continua activitatea de la sine,pentru orice perioada, in limitele implinirii varstei de 65 ani? Multumesc.
 

Raspuns: Si eu sunt funcţionar public si am solicitat instituţiei cu o lună mai r... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]