Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Norme SSM: ce trebuie sa cuprinda Regulamentul de ordine interioara (ROI)?

regulament ordine interioara roissm regulament ordine interioara
"Din punct de vedere SSM, ce trebuie sa cuprinda Regulamentul de ordine interioara (ROI) al unei primarii?", o intrebare intalnita pe PortalSSM.ro.


Raspunsul specialistilor:


Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Regulamentul intern cuprinde cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
  •     reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
  •     reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
  •     drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
  •     procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
  •     reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
  •     abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
  •     reguli referitoare la procedura disciplinara;
  •     modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
  •     criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.


Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul informarii acestora.

Recomandari referitoare la completarea Capitolului: Reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca:

a) Conducerea societatii are obligatia de a lua toate masurile necesare pentru protejarea vietii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de a asigura securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca, punerea in aplicare a organizarii protectiei muncii si mijloacelor necesare acesteia;

b) In acest sens, la nivelul societatii se vor identifica factorii de risc pentru sanatate si securitate in munca. Rolul acestuia este de a stabili sistemul de factori tehnici si nocivi care actioneaza asupra salariatilor in procesul muncii precum si masurile organizatorice sau disciplinare care se impun si asigura controlul activitatii de protectie a muncii;

c) Normele de protectie a muncii stabilesc masuri generale de protectie a muncii pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, aplicabile tuturor angajatilor, masuri de protectie a muncii specifice pentru anumite profesii sau anumite activitati, masuri de protectie specifice aplicabile anumitor categorii de personal;

d) Angajatorul are obligatia sa organizeze instruirea salariatilor sai in domeniul securitatii si sanatatii in munca. Instruirea se realizeaza periodic, prin modalitati specifice stabilite de comun acord de catre angajator, impreuna cu comitetul de securitate si sanatate in munca si cu sindicatul. Durata si periodicitatea instruirii se realizeaza in conformitate cu Programul de instruire-testare;

e) Angajatorul trebuie sa stabileasca in fisa postului atributiile si raspunderea angajatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate;

f) Angajatul trebuie sa ia la cunostinta de conditiile de munca si masurile de prevenire a accidentelor de munca;

g) Salariatii au dreptul, dupa caz, la sporuri la salariul de baza, durata redusa a timpului de lucru gravide si lauze, alimentatie de protectie, echipament individual de protectie gratuit, materiale igienico-sanitare, concedii suplimentare;

h) Salariatii care lucreaza in conditii speciale de munca vor fi supusi obligatoriu unui examen medical efectuat de medicul de medicina muncii in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare;


...citeste continurea pe PortalSSM >>>


de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament ordine interioara roissm regulament ordine interioara

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Iunie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Norme SSM: ce trebuie sa cuprinda Regulamentul de ordine interioara (ROI)? Nota: 2.83 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Deces salariat. Data incetarii CIM este data decesului salariatului indiferent de data la care certificatul este comunicat angajatoruluiIntrebare: Un salariat care se afla in concediu medical a decedat dar nu a anuntat nimeni decesul, prin urmare pe luna mai nu am nici certificat de concediu medical si nici nu i-am incetat contractul? Cum procedez, ii inregistrez retroactiv incetarea contractului si perioada fara certificat medical o trec ca zile fara plata?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Proiect cu masuri destinate angajatilor si angajatorilor in contextul determinat de raspandirea coronavirusuluiIntrebare: Incepand cu 1 iunie vrem sa reactivam contractele care momentan sunt in somaj tehnic, Stiu,ca statul va suporta o scutire de 40% pana la sfarsitul anului, iar daca angajam persoane din somaj 30%. Va rog sa imi spuneti care este procedura pentru a beneficia de aceasta scutire. Si anume ma intereseaza de unde recuperam procentul de 40% respectiv 30%, care presupun ca inseamna taxe. Si daca este valabil si in cazul nostru, companie de IT, care in momentul acesta avem CIM-urile suspendate, iar cu 1...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]