Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Evaluarea riscurilor profesionale. Studiu de caz.

evaluare riscuriprotectie si sanatateprotectie angajatisecuritate si sanatate in munca


Dorim sa aflam care este fisa de evaluare a riscurilor in cazul unui inginer topograf incadrat intr-o functie cu activitati in arhitectura, inginerie si servicii de consultanta tehnica legate de acestea.

Specialistii PortalCodulMuncii fac lumina si in acesta situatie, cu un raspuns competent:

Conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. a) din Legea securitatii si sanatatii in munca 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul este obligat, luand in considerare natura activitatilor din intreprindere si/sau unitate, sa evalueze riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv in ceea ce priveste alegerea echipamentelor de munca, a substantelor sau preparatelor chimice utilizate si la amenajarea locurilor de munca. Totodata, potrivit art. 12 alin. (1) lit. a) din acelasi act normativ, angajatorul are obligatia sa realizeze si sa fie in posesia unei evaluari a riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice.

Conform art. 15 alin. (1) pct. 1 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, una dintre activitatile de prevenire si protectie desfasurate in orice unitate este identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru. In conformitate cu alin. (3) al aceluiasi articol, evaluarea riscurilor cu privire la securitatea si sanatatea in munca la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice, trebuie revizuita, cel putin, in urmatoarele situatii:

1. In orice moment in care intervin schimbari sau modificari in ceea ce priveste tehnologia, echipamentele de munca, substantele ori preparatele chimice utilizate si amenajarea locurilor de munca/ posturilor de munca.

2. Dupa producerea unui eveniment.

3. La constatarea omiterii unor riscuri sau la aparitia unor riscuri noi.

4. La utilizarea postului de lucru de catre un lucrator apartinand grupurilor sensibile la riscuri specifice.

5. La executarea unor lucrari speciale.

Astfel, nu exista o metoda unica sau o forma speciala pentru evaluarea riscurilor profesionale. In practica, pot fi folosite mai multe instrumente, scopul principal al evaluarii fiind cel de identificare a pericolelor pe care un lucrator le poate intalni in activitatea sa profesionala, o evaluare a riscurilor induse de aceste pericole (probabilitatea aparitiei / frecventa / gravitatea consecintelor asupra lucratorului etc.). In procesul de evaluare a riscurilor este util si necesar a fi implicati medicul de medicina muncii precum si lucratorii sau reprezentatii acestora, avand in vedere ca de cele mai multe ori ei sunt cei care cunosc cel mai bine pericolele pe care le intalnesc in desfasurarea activitatii.

Ulterior, in functie de pericolele si riscurile identificate, angajatorul va lua masurile de prevenire (combatere) necesare, care pot cuprinde schimbarea tehnologiilor, adaptarea posturilor de lucru, instruirea lucratorilor cu privire la cunoasterea si evitarea acestor pericole, acordarea si purtarea de echipament individual de protectie etc.

In situatia redata mai sus, specialistii apreciaza ca trebuie avute in vedere, in principal, aspecte referitoare la ergonomia locului de munca si afectiunile musculo-scheletale, riscurile psihosociale (stres), riscuri din cauza echipamentelor cu care lucreaza persoana in cauza sau din cauza deplasarilor pe care trebuie sa le efectueze pe teren.
 
Pentru exemple privind metode si modele de evaluare a riscurilor puteti accesa si paginile de internet ale Agentiei Europene pentru Securitate si Sanatate in Munca sau Inspectiei Muncii.

Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro


de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluare riscuriprotectie si sanatateprotectie angajatisecuritate si sanatate in munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 03 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Evaluarea riscurilor profesionale. Studiu de caz. Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Telemunca. Locul muncii in alt statIntrebare: Unul din angajatii unei societati comerciale doreste sa plece in Canada, pentru o perioada de timp, iar angajatorul doreste sa ii incheie un act aditional cu clauza de telemunca (salariatul sa isi desfasoare activitatea din Canada, prin intermediul tehnologiei informatice). In acord cu prevederile Legii 81/2018,contractul individual de munca se incheie si se modifica, dupa caz, pentru salariaii care desfoara activitatea de telemunca, in condiiile prevzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Radiere contract si salariatIntrebare: Am inregistrat in Revisal din greseala o persoana care nu are legatura cu firma si am procedat in felul urmator: am radiat contractul dupa care am radiat si salariatul si am transmis registrul nou in regespe portalul inspectia muncii. In registrul salariati din Revisal numai apare contractul si salaritul radiat insa cand verific pe portal apare persoana si contractul ca fiind activ . Se mai fac alte operatiuni ca pe platforma ITM sa nu mai aparasau sa apara radiat salariatul si contractul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]