Evaluarea riscurilor profesionale. Studiu de caz.

evaluare riscuriprotectie si sanatateprotectie angajatisecuritate si sanatate in munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Dorim sa aflam care este fisa de evaluare a riscurilor in cazul unui inginer topograf incadrat intr-o functie cu activitati in arhitectura, inginerie si servicii de consultanta tehnica legate de acestea.

Specialistii PortalCodulMuncii fac lumina si in acesta situatie, cu un raspuns competent:

Conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. a) din Legea securitatii si sanatatii in munca 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul este obligat, luand in considerare natura activitatilor din intreprindere si/sau unitate, sa evalueze riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv in ceea ce priveste alegerea echipamentelor de munca, a substantelor sau preparatelor chimice utilizate si la amenajarea locurilor de munca. Totodata, potrivit art. 12 alin. (1) lit. a) din acelasi act normativ, angajatorul are obligatia sa realizeze si sa fie in posesia unei evaluari a riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice.

Conform art. 15 alin. (1) pct. 1 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, una dintre activitatile de prevenire si protectie desfasurate in orice unitate este identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru. In conformitate cu alin. (3) al aceluiasi articol, evaluarea riscurilor cu privire la securitatea si sanatatea in munca la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice, trebuie revizuita, cel putin, in urmatoarele situatii:

1. In orice moment in care intervin schimbari sau modificari in ceea ce priveste tehnologia, echipamentele de munca, substantele ori preparatele chimice utilizate si amenajarea locurilor de munca/ posturilor de munca.

2. Dupa producerea unui eveniment.

3. La constatarea omiterii unor riscuri sau la aparitia unor riscuri noi.

4. La utilizarea postului de lucru de catre un lucrator apartinand grupurilor sensibile la riscuri specifice.

5. La executarea unor lucrari speciale.

Astfel, nu exista o metoda unica sau o forma speciala pentru evaluarea riscurilor profesionale. In practica, pot fi folosite mai multe instrumente, scopul principal al evaluarii fiind cel de identificare a pericolelor pe care un lucrator le poate intalni in activitatea sa profesionala, o evaluare a riscurilor induse de aceste pericole (probabilitatea aparitiei / frecventa / gravitatea consecintelor asupra lucratorului etc.). In procesul de evaluare a riscurilor este util si necesar a fi implicati medicul de medicina muncii precum si lucratorii sau reprezentatii acestora, avand in vedere ca de cele mai multe ori ei sunt cei care cunosc cel mai bine pericolele pe care le intalnesc in desfasurarea activitatii.

Ulterior, in functie de pericolele si riscurile identificate, angajatorul va lua masurile de prevenire (combatere) necesare, care pot cuprinde schimbarea tehnologiilor, adaptarea posturilor de lucru, instruirea lucratorilor cu privire la cunoasterea si evitarea acestor pericole, acordarea si purtarea de echipament individual de protectie etc.

In situatia redata mai sus, specialistii apreciaza ca trebuie avute in vedere, in principal, aspecte referitoare la ergonomia locului de munca si afectiunile musculo-scheletale, riscurile psihosociale (stres), riscuri din cauza echipamentelor cu care lucreaza persoana in cauza sau din cauza deplasarilor pe care trebuie sa le efectueze pe teren.
 
Pentru exemple privind metode si modele de evaluare a riscurilor puteti accesa si paginile de internet ale Agentiei Europene pentru Securitate si Sanatate in Munca sau Inspectiei Muncii.

Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluare riscuriprotectie si sanatateprotectie angajatisecuritate si sanatate in munca

Data aparitiei: 03 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Evaluarea riscurilor profesionale. Studiu de caz. Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]