Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Protectia muncii la angajarea cu munca la domiciliu

protectia munciicontract de munca

In cazul unui contract de munca, in care activitatea angajatului (agent vanzari) se desfasoara la domiciliu, iar angajatul nu conduce firma de companie, dar primeste decontarea combustibilului, avem urmatoarele neclaritati:

Ce obligatii are angajatorul in ceea ce tine de protectia muncii in raport cu angajatul cu care are incheiat un contract de munca la domiciliu?

- este necesara intocmirea unei fise identificare a factorilor de risc profesional ?
- este necesara realizarea unui instructaj de protectia muncii
- se intocmesc fise de protectia muncii


Raspuns: Salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului (art. 110 alin. (1) din Codul muncii
republicat.

Angajatorul are obligatia asigurarii celor mai bune conditii in desfasurarea procesului de munca, apararea vietii, integritatii corporale si sanatatii salariatilor.

Protectia muncii are in vedere toate activitatile unei firme si pe toti slariatii ei, indiferent de locul de munca si nivelul ierarhic. Ea necesita vointa, responsabilitate, acceptare si implicare din partea tuturor. Oricare ar fi pozitia fiecaruia in firma, toti trebuie sa aiba aceeasi viziune, acelasi obiectiv de imbunatatire permanenta a conditiilor de munca.

Indiferent de natura activitatii, intr-un proces de munca sunt implicate patru elemente:

- Executantul
- Sarcina de munca
- Echipamentele de munca
- Mediul de munca

Conform art. 20 alin. (1) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau:

a) la angajare;
b) la schimbarea locului de munca sau la transfer;
c) la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
d) la introducerea oricarei noi tehnologii sau proceduri de lucru;
e) la executarea unor lucrari speciale.

Alin. (2) din acelasi articol prevede ca instruirea prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie:
a) adaptata evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri;
b) periodica si ori de cate ori este necesar.

Asadar, angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului.

Prin urmare, conform legii, instruirea salariatilor se face in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice fiecarui loc de munca si post.

Instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca are ca scop insusirea cunostintelor si formarea deprinderilor de securitate si sanatate in munca.

Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca la nivelul intreprinderii si/sau al unitatii se efectueaza in timpul programului de lucru. Perioada in care se desfasoara instruirea este considerata timp de munca.
Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca cuprinde 3 faze:
a) instruirea introductiv-generala;
b) instruirea la locul de munca;
c) instruirea periodica.

La instruirea personalului in domeniul securitatii si sanatatii in munca vor fi folosite mijloace, metode si tehnici de instruire, cum ar fi: expunerea, demonstratia, studiul de caz, vizionari de filme, diapozitive, proiectii, instruire asistata de calculator.
Fiecare angajator are obligatia sa asigure baza materiala corespunzatoare unei instruiri adecvate

Rezultatul instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca se consemneaza in mod obligatoriu in fisa de instruire individuala cu indicarea materialului predat, a duratei si datei instruirii.
Completarea fisei de instruire individuala se va face cu pix cu pasta sau cu stilou, imediat dupa verificarea instruirii.
Dupa efectuarea instruirii, fisa de instruire individuala se semneaza de catre lucratorul instruit si de catre persoanele care au efectuat si au verificat instruirea.
Fi┼ča de instruire individuala se pastreaza in intreprindere/unitate, de la angajare pana la data incetarii raporturilor de munca.

Avand in vedere cele mentionate mai sus facem precizarea ca salariatul cu munca la domiciliu nu va fi tratat diferit fata de ceilalti salariati acestuia incomindu-i-se atat fisa de identifcare a factorilor de risc profesional (factori ce constau in activitatea prestata si nu in locatia unde isi desfasoara activitatea) cat si fisa de protectie a muncii iar instructajul este obligatoriu in conditiile aratate.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
protectia munciicontract de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Protectia muncii la angajarea cu munca la domiciliu Nota: 4.33 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Venituri Luate In Calcul La Stabilirea Pensiei Lv Pentru Perioada FacultatiiIntrebare: Sunt absolvent al unei facultati, la care am urmat 3 ani la cursuri de zi, in perioada 1973-1976. As vrea sa stiu ce venituri se iau in calcul la stabilirea punctajului pentru pensie limita de varsta pentru perioada respectiva?
 

Raspuns: Salariu minim pe tara din acei ani<br />art 164 din Legea 263 din 2010(2) <br />Pentru p... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]