Reguli interne pentru protejarea salariatilor

norme ssmreguli interne protectie angajatisecuritatea si sanatatea in munca
Reguli interne pentru protejarea salariatilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Angajatorul are obligatia sa ia toate masurile necesare pentru protejarea vietii si sanatatii salariatilor si sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca prin stabilirea unor reguli interne cu privire la:
 
– protectia, igiena si securitatea in munca;
– respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demni tatii;
– protectia sociala in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2003;
– drepturile si obligatiile angajatorului;
– drepturile si obligatiile salariatului;
– organizarea timpului de munca;
– organizarea timpului de odihna;
– organizarea formarii profesionale;
– accesul in perimetrul angajatorului;
– procedura de solutionare a cererilor si reclamatiilor individuale ale salariatilor;
– disciplina muncii;
– procedura disciplinara;
– protectia datelor cu caracter personal.
 

Reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca

 
In cadrul propriilor responsabilitati, angajatorul va lua masurile necesare pentru protejarea securitatii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare si pregatire, precum si pentru punerea in aplicare a organizarii protectiei muncii si mijloacelor necesare acesteia, cu respectarea urmatoarelor principii generale de prevenire:
 
a) evitarea riscurilor;
b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
c) combaterea riscurilor la sursa;
d) adaptarea muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea
echipamentelor si metodelor de munca si de productie, in vederea atenuarii, cu precadere, a muncii monotone si a muncii repetitive, precum si a reducerii efectelor acestora asupra sanatatii;
 
Angajatorul are obligatia sa asigure toti salariatii pentru risc de accidente de munca si boli profesionale, in conditiile legii. De asemenea, va organiza instruirea periodica a angajatilor sai in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
 
Instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca este obligatorie in urmatoarele situatii:
 
a) in cazul noilor angajati;
b) in cazul salariatilor care isi schimba locul de munca sau felul muncii;
c) in cazul salariatilor care isi reiau activitatea dupa o intrerupere mai mare de 6 luni;
d) in situatia in care intervin modificari ale legislatiei in domeniu.
 
Locurile de munca trebuie sa fie organizate astfel incat sa garanteze securitatea si sanatatea salariatilor. In scopul asigurarii implicarii salariatilor la elaborarea si aplicarea deciziilor in domeniul protectiei muncii, se va constitui Comitetul de securitate si sanatate in munca, ce are atributii specifice potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
 
Angajatorul are obligatia sa asigure accesul salariatilor la serviciul medical de medicina a muncii.
 
 
Pentru mai multe situatii si cazuri practice explicate de specialisti accesati PortalSSM >>>
 
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
norme ssmreguli interne protectie angajatisecuritatea si sanatatea in munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 19 Octombrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Reguli interne pentru protejarea salariatilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Kurzarbeit. Posibilitatea de a acorda salariatilor cadouri si bonusuriIntrebare: In luna decembrie 2021 aplicam programul kurzarbeit pentru 10 persoane, astfel ca timpul de lucru pentru acestia se reduce la 88 de ore din 176. Distribuirea este facuta astfel: in perioada 2-16 decembrie, 10 salariati sunt pe programul kurzarbeit, ceilalti 35 lucreaza normal. Urmatoarele 11 zile: 17 - 31 decembrie intreaga firma este in concediu de odihna. Cu ocazia Craciunului compania doreste sa acorde salariatilor si copiilor acestora tichete cadou in valoare de 150 lei de persoana (salariat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Concediu medical. Venituri realizate si la alt angajator in ultimele 6 luni. Stabilirea bazei de calculIntrebare: Avem un salariat care a fost incadrat incepand cu 1 septembrie care are indeplinita conditia de stagiu pentru concediu medical. La vechiul angajator a avut salariul de incadrare de 4500 RON lunar pentru lunile mai la august 2021 inclusiv , dupa care la noi incepand cu 1 septembrie are salariu de incadrare de 8200 RON lunar. Care este baza de calcul a indemnizatiei de concediu medical acordat in luna noiembrie ac? Media se face tinand seama de salariul de incadrare la ultimul angajator sau se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]