Angajatorul are obligatia sa ia toate masurile necesare pentru protejarea vietii si sanatatii salariatilor si sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca prin stabilirea unor reguli interne cu privire la:
– protectia, igiena si securitatea in munca;
– respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demni tatii;
– protectia sociala in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2003;
– drepturile si obligatiile angajatorului;
– drepturile si obligatiile salariatului;
– organizarea timpului de munca;
– organizarea timpului de odihna;
– organizarea formarii profesionale;
– accesul in perimetrul angajatorului;
– procedura de solutionare a cererilor si reclamatiilor individuale ale salariatilor;
– disciplina muncii;
– procedura disciplinara;
– protectia datelor cu caracter personal.
Reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca
In cadrul propriilor responsabilitati, angajatorul va lua masurile necesare pentru protejarea securitatii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare si pregatire, precum si pentru punerea in aplicare a organizarii protectiei muncii si mijloacelor necesare acesteia, cu respectarea urmatoarelor principii generale de prevenire:
a) evitarea riscurilor;
b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
c) combaterea riscurilor la sursa;
d) adaptarea muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea
echipamentelor si metodelor de munca si de productie, in vederea atenuarii, cu precadere, a muncii monotone si a muncii repetitive, precum si a reducerii efectelor acestora asupra sanatatii;
Angajatorul are obligatia sa asigure toti salariatii pentru risc de
accidente de munca si boli profesionale, in conditiile legii. De asemenea, va organiza instruirea periodica a angajatilor sai in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca este obligatorie in urmatoarele situatii:
a) in cazul noilor angajati;
b) in cazul salariatilor care isi schimba locul de munca sau felul muncii;
c) in cazul salariatilor care isi reiau activitatea dupa o intrerupere mai mare de 6 luni;
d) in situatia in care intervin modificari ale legislatiei in domeniu.
Locurile de munca trebuie sa fie organizate astfel incat sa garanteze securitatea si sanatatea salariatilor. In scopul asigurarii implicarii salariatilor la elaborarea si aplicarea deciziilor in domeniul protectiei muncii, se va constitui Comitetul de securitate si sanatate in munca, ce are atributii specifice potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
Angajatorul are obligatia sa asigure accesul salariatilor la serviciul medical de medicina a muncii.
Pentru mai multe situatii si cazuri practice explicate de specialisti accesati
PortalSSM >>>
In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.