Cum trebuie sa procedam, in calitate de angajatori, daca dorim sa nu mai platim suma aferenta clauzei de neconcurenta in cazul unui angajat care nu mai lucreaza pentru noi si a carui activitate nu o mai putem urmari?
Specialistii PortalCodulMuncii ne ofera o explicatie clara:
"Potrivit art. 21 alin. (1) din Codul muncii, republicat, la incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot negocia si cuprinde in contract o clauza de neconcurenta prin care salariatul sa fie obligat ca dupa incetarea contractului sa nu presteze, in interes propriu sau al unui tert, o activitate care se afla in concurenta cu cea prestata la angajatorul sau, in schimbul unei indemnizatii de neconcurenta lunare pe care angajatorul se obliga sa o plateasca pe toata perioada de neconcurenta.
Asadar, clauza de neconcurenta are la baza vointa partilor raportului de munca. Odata intervenit acordul dintre angajator si salariat in sensul introducerii in contractul individual de munca a clauzei de neconcurenta, aceasta devine obligatorie fata de partile raportului de munca, partile avand indatorirea respectarii obligatiilor astfel asumate prin consimtamantul lor.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Pentru a putea opera renuntarea unilaterala la clauza de neconcurenta este necesara o dispozitie legala derogatorie expresa in acest sens, or, cum dispozitiile Codului muncii nu prevad o asemenea posibilitate apreciem ca angajatorul nu poate renunta unilateral la clauza de neconcurenta", informeaza specialistii PortalCodulMuncii.ro.