Codul muncii prevede faptul ca indemnizatia de neconcurenta se plateste dupa incetarea contractului, pe o perioada de maxim 2 ani.
Atentie la faptul ca pentru indemnizatia de neconcurenta pe care angajatorul o acorda, se retine lunar impozit pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate, atat pentru angajator cat si pentru salariat, declararea facandu-se prin intermediul formularului 112.
Iata instructiuni de completare a Declaratiei 112 pentru indemnizatiile de neconcurenta, conform specialistilor PortalContabilitate.ro:
Se vor completa in prima parte:
- Datele de identificare (CNP, Nume, Prenume);
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
- Asigurat/neasigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate – se va selecta “2 – neasigurat”
- Asigurat in sistemul de asigurari pentru somaj – se va selecta “2-neasigurat”
Apoi, se va bifa sectiunea A, selectand urmatoarele:
- Tip asigurat dpdv contract de munca – “3 – Alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor – cu care nu au contract individual de munca sau raport de servicii(nu este salariat)”;
- La rd 11 Baza contributie individuala de sanatate – se va completa cu valoarea indemnizatiei, iar;
- La subsectiunea E.3 – Date detaliate privind impozitul pe venit – la rd 8 – valoarea venitului brut se va trece valoarea zero.