Analizam mai jos cazul unui salariat care si-a incetat activitatea in luna martie, pensionandu-se. In aceeasi luna, persoana in cauza a fost reangajata ca pensionar. Vom stabili cum va fi prezentata situatia in Declaratia 112, fiind vorba de doua contracte de munca diferite.
Solutia consultantului:
Instructiunile de completare a formularului Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aprobate prin OMFP 1045/2012 stabilesc urmatoarele:
SECTIUNEA B Se completeaza numai daca salariatul nu se incadreaza la sectiunea A (a avut mai multe contracte de munca la acelasi angajator sau a avut concedii medicale ori a lucrat in conditii diferite de munca sau a beneficiat de indemnizatii ori de motive de scutire).
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
B.1. Contract/Contracte de munca sau/si somaj tehnic beneficiar de scutire
In situatia in care asiguratul are mai multe contracte de munca incheiate cu angajatorul respectiv sau persoana fizica se incadreaza in mai multe tipuri de asigurat, se va completa cate o inregistrare pentru fiecare contract incheiat de asigurat cu angajatorul respectiv sau pentru fiecare tip de asigurat, cu date referitoare la:
(......).
Asadar, pentru salariatul care are 2 contracte de munca, in luna martie se va completa cate o inregistrare pentru fiecare contract incheiat cu angajatorul respectiv.
In Anexa nr.1.2 Anexa asigurat a Formularului 112 se alege Sectiunea B, se completeaza datele solicitate la B.1.
Contract/Contracte de munca sau/si somaj tehnic beneficiar de scutire, Randurile 1-11 pentru primul contract de munca, se bifeaza ADAUGA SECTIUNE B 1 iar in Sectiunea B1 astfel adaugata se completeaza datele pentru cel de-al doilea contract de munca.