Ce trebuie sa cunoasteti despre completarea fisei de instruire individuala privind securitatea si sanatatea in munca

fisa de instruiresecuritatesanatate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fisa de instruire individuala privind securitatea si sanatatea in munca reprezinta documentul in care se consemneaza rezultatul instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu indicarea materialului predat si a datei instruirii.

Completarea fisei de instruire individuala privind securitatea si sanatatea in munca se realizeaza pe baza Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, a H.G. nr. 1.425/2006, a normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare si a instructiunilor proprii.

Fisa de instruire individuala se completeaza atât la finalizarea instruirii introductiv-generale, a instruirii la locul de munca, cât si a instruirii periodice.

Fisa de instruire individuala trebuie semnata de lucratorul instruit si de catre persoanele care au efectuat instruirea.

Fisa de instruire individuala va fi pastrata de catre conducatorul locului de munca si va fi insotita de o copie a ultimei fise de aptitudini completate de catre medicul de medicina a muncii.

Fisa de instruire individuala se pastreaza in intreprindere/unitate, de la angajare pâna la data incetarii raporturilor de munca.

La completarea fisei de instruire individuala trebuie sa se tina cont de urmatoarele aspecte:

La angajare:

- la rubrica „domiciliul” se va specifica domiciliul unde locuieste efectiv;
- la rubrica „calificarea” se completeaza cu calificarea pe care o are salariatul in urma studiilor efectuate;
- la rubrica „functia” se completeaza cu denumirea pe care o va avea salariatul in intreprinderea /unitatea in care se angajeaza;
- rubrica „autorizatii” (ISCIR s.a.) se completeaza numai in cazurile in care persoana se angajeaza pe una din functiile in care este obligatorie autorizarea (ex. electrician, fochist etc.);
- rubrica „traseul de deplasare la/de la serviciu” se completeaza astfel:
  •  pentru traseul efectuat cu mijloace de transport in comun se specifica:
- denumirea statiei de plecare, denumirea statiei de sosire, numarul mijlocului de transport in comun utilizat;
 daca se utilizeaza mai multe mijloace de transport in comun se specifica denumirea statiei de plecare, denumirea statiei unde se coboara pentru schimbarea mijlocului de transport, denumirea statiei de unde se urca in urmatorul mijloc de transport (daca nu este aceeasi statie), denumirea statiei de sosire, numarul mijloacelor de tranport folosite.
  • pentru traseul efectuat cu mijloace proprii de transport se specifica:
-  tipul mijlocului de transport folosit (autoturism, motocicleta etc.), denumirea strazii de unde se pleaca (si localitatea daca face naveta), punctele importante parcurse pe traseu si numele strazii de sosire.
  • pentru traseul efectuat per pedes se specifica:
-  denumirea strazii de unde se pleaca, punctele importante de pe traseu, denumirea strazii de sosire.

Atentie!

• Se consemneaza maximum doua variante, specificându-se traseele.
• In cazul in care se consemneaza doua variante de traseu, se completeaza durata pentru ambele cazuri.

Atentie!

- la rubrica instruirea introductiv-generala „a fost efectuata la data de...” trebuie sa fie aceeasi data ca si data din contractul individual de munca;
- la rubrica „semnatura celui care a efectuat instruirea” (in cazul instruirii introductiv generale), trebuie sa se regaseasca una din semnaturile:
  • angajatorului care si-a asumat atributiile din domeniul securitatii si sanatatii in munca;
  • ucratorului desemnat;
  • unui lucrator al serviciului intern de prevenire si protectie;
  • serviciului extern de prevenire si protectie.

De retinut:
  • la rubrica „semnatura celui care a verificat insusirea cunostintelor“, la toate cele 3 forme de instruire, trebuie sa se regaseasca semnatura sefului ierarhic superior celui care a efectuat instruirea.

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fisa de instruiresecuritatesanatate

Data aparitiei: 21 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce trebuie sa cunoasteti despre completarea fisei de instruire individuala privind securitatea si sanatatea in munca Nota: 4.17 din 5 - 6 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]