Atunci cand urmariti pregatirea si sustinerea managerilor din firma dvs. in exercitarea unui leadership adecvat contextului economic actual, va recomandam sa aveti in vedere urmatoarele zone de actiune:
Planificarea
- Revizuirea planurilor de criza
- Evaluarea impactului crizei si a masurilor anticriza asupra organizatiei
- Dezvoltarea unei planificari ulterioare bazate pe evaluarea impactului
- Elaborarea unor planuri B sau de rezerva
- Analiza scenariilor posibile si testarea planurilor
- Monitorizarea si evaluarea implementarii planurilor

33 instrumente vitale pentru un management de succes

Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege

Concedierea perfect legala
- Lectii invatate etc.
Dezvoltarea profesionala a angajatilor
- Utilizarea exercitiilor si simularilor in activitatea curenta a angajatilor
- Pregatirea si instruirea managerilor directi si a supervizorilor
- Realizarea unor traininguri interne periodice dedicate managementului crizei etc.
Nivelul operational
- Instituirea unei echipe de management al crizei cu rolul monitorizarii, controlului si evaluarii permanente a componentei operationale
Principiile de baza ale exercitarii leadershipului la momentul actual
Iata care sunt principiile de baza ale exercitarii leadershipului in criza economica:
Confruntarea realitatii
Cheia depasirii situatiei actuale si a iesirii din criza consta in evaluarea realista a ultimului an si a masurilor anticriza adoptate de firma.
Focus pe componenta strategica
Din cauza schimbarilor rapide ce au loc la nivelul economiei mondiale, pozitionarea strategica a organizatiei dvs. trebuie abordata in mod frecvent. Planurile trebuie discutate periodic, revitalizate si testate cu realitatile curente.
Transparenta fata de angajati
Comunicati-le angajatilor atat provocarile pe care le intampina firma dvs., cat si succesele pe care le obtine. Nu asteptati rezultate finale pentru a comunica; comunicati fiecare pas si cereti feedback si solutii din partea angajatilor.
Protejarea si consolidarea culturii organizationale
Cultura organizationala, valorile si credintele firmei dvs. au fost primele care au avut de suferit de-a lungul acestei perioade de criza. Nu uitati ca o companie sanatoasa este rezultatul unei culturi organizationale sanatoase.
Pastrarea increderii si a optimismului cu privire la viitorul firmei
Pregatiti-va firma pentru revenirea si cresterea ce vor urma. Retentia talentelor si a angajatilor performanti este elementul-cheie care asigura dezvoltarea viitoare a firmei dvs.asigura dezvoltarea viitoare a firmei dvs.