Fisa postului pentru director general societate comerciala

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
30 Iunie 2022
30 Iunie 2022
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
fisa postului director general societate comercialafisa postului pentru director de societate
Fisa postului pentru director general societate comerciala
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fisa postului Director general Societate Comerciala

 
 
 I. Identificarea postului
 
1. Numele si prenumele titularului: ....................
 
2. Denumirea postului: Director General
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
3. Pozitia in COR / Cod: 112011
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

>> Vezi AICI peste 200 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR <<
 
4. Departamentul / locatia: Top Management
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
5. Nivelul postului:

Conducere / coordonare: Top
Executie: Nu este cazul
 
6. Relatiile:

Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):

- se subordoneaza: AGA a societatii
- are in subordine: Toti directorii de departamente

Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele functionale din firma
Reprezentare (colaborare, consultanta): Cu administratia publica centrala si locala, cu persoane fizice sau juridice din exteriorul organizatiei cu care se stabilesc raporturi economice, juridice sau alte forme de colaborare
etc.
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
 
II. Descrierea postului
 
1. Scopul general al postului

Asigurarea fundamentarii activitatii decizionale cu privire la definirea si formularea politicii economico-sociale si gestionarea eficienta a resurselor materiale, financiare, informationale si umane in vederea realizarii obiectivelor stabilite.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
2. Obiectivele postului

- Stabilirea in acord cu reprezentantii AGA si cu echipa de management, a obiectivelor generale, specifice si operationale ale firmei pe termen scurt, mediu si lung.  
- Identificarea si alocarea resurselor financiare, informationale, materiale si umane din firma, in vederea realizarii obiectivelor propuse.
- Elaborarea si avizarea planurilor de investitii financiare, tehnologice si de resurse umane.
- Organizarea structurilor organizationale in functie de necesitatile firmei si de activitatile planificate.

 [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
 
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

- Comunica obiectivele generale, specifice si operationale ale firmei personalului la toate nivelele ierarhice inferioare.
- Dispune intocmirea planurilor manageriale anuale si semestriale pe baza analizelor efectuate.
- Asigura coordonarea tuturor departamentelor din cadrul firmei.  
- Asigura identificarea oportunitatilor de investitie si obtinere de profit.
- Elaboreaza proiectul de buget si proiectul de achizitii tehnologice, in vederea satisfacerii gradului de rentabilitate si competitivitate pe piata ale firmei..
- Dispune intocmirea si / sau avizarea documentatiei pentru investitii.
- Organizeaza activitatile departamentelor si asigura numirea directorilor de departamente sau a sefilor de birouri.
- Incheie actele juridice in numele firmei, conform imputernicirii acordate de catre AGA.
- Colaboreaza cu autoritatile locale, regionale si nationale in vederea indeplinirii obiectivelor macroeconomice si a celor organizationale.
- Negociaza Contractul Colectiv de Munca si Contractele Individuale de Munca.
- Dispune efectuarea evaluarilor performantelor din firma si avizeaza evaluarile individuale anuale.
- Asigura stabilirea unor criterii obiective de evaluare a performantelor angajatilor din firma.
- Organizeaza, controleaza si supervizeaza activitatile Departamentelor de Cercetare-Proiectare, de Productie, de Marketing, Financiar-Contabil, Administrativ, Resurse Umane si / sau ale altor departamente din cadrul firmei.
- Asigura respectarea reglementarilor si normelor legale in vigoare in cadrul activitatii decizionale.
- Urmareste aplicarea deciziilor luate si evalueaza efectele acestora.
- Analizeaza impreuna cu sefii de departamente toate rapoartele financiare, veniturile si cheltuielile fiecarui departament, pentru a se asigura ca hotararile cu privire la buget sunt respectate si aduce imbunatatirile necesare.
- Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.
- Organizeaza acordarea concediului de odihna si a zilelor libere pentru directorii de departamente din subordine.
- Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
 
4. Descrierea responsabilitatilor postului
Privind relatiile interpersonale / comunicarea

- Reprezinta organizatia in relatiile cu terte persoane fizice sau juridice in conformitate cu imputernicirea acordata de AGA.
- Asigura un cadru optim pentru mentinerea unor relatii bune intre management si angajati.
- Asigura reprezentarea si apararea intereselor si imaginii firmei in raport  cu autoritatile publice centrale si locale.
- Asigura mentinerea unor bune relatii de colaborare intre toate departamentele firmei.
- Promoveaza respectul reciproc, colaborarea si transparenta  in raporturile dintre  departamente, precum si in relatiile cu persoanele din exterior.
- Asigura dezvoltarea si imbogatirea permanenta a competentelor de comunicare a tuturor angajatilor prin participarea la diferite forme de instruire.
- Fata de echipamentul din dotare
- Respecta procedurile interne legate de utilizarea autovehiculului pe care-l are in folosinta.
- Raspunde de insusirea si respectarea procedurilor interne legate de utilizare in conditii optime a echipamentului, aparaturii si utilajelor din dotarea organizatiei de catre intreg personalul din subordine.

In raport cu obiectivele postului

- Raspunde de promovarea politicii firmei in relatiile cu autoritatile publice centrale si locale.
- Raspunde de respectarea si aplicarea politicii si procedurilor firmei, precum si a normelor de management astfel incat sa atraga, sa pastreze si sa motiveze personalul calificat.
- Raspunde de utilizarea optima a resurselor materiale, financiare, patrimoniale si umane alocate pentru realizarea obiectivelor stabilite.
- Raspunde de conservarea patrimoniului firmei.
- Raspunde de asigurarea cadrului institutional pentru participarea personalului la procesul decizional prin reprezentantii ierarhici si liderii de opinie.
- Raspunde de identificarea la timp a fenomenelor negative, a deficientelor de gestionare a activitatii firmei si ia masuri cu caracter preventiv pentru asigurarea bunului mers al activitatii economico-financiare.
- Are responsabilitati in aplicarea unui sistem de evaluare si de sanctionare obiectiv  in concordanta cu realizarea obiectivele organizationale.
- Are responsabilitati in avizarea primelor, bonificatiilor sau promovarilor pe considerente de competenta.
- Raspunde de asigurarea implicarii in activitatea organizationala a personalului din subordine prin crearea unui cadru propice dezvoltarii personale si a unui climat de stimulare a performantelor.
- Identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine si asigura formarea continua a acestuia.
- Raspunde de mentinerea gradului de profesionalism in realizarea activitatilor  tuturor departamentelor organizatiei.
- Raspunde de analiza, impreuna cu sefii de departamente, a tuturor rapoartelor financiare, a veniturilor si cheltuielilor fiecarui departament, pentru a se asigura ca hotararile cu privire la buget sunt respectate si aduce imbunatatirile necesare.
- Raspunde de mentinerea si imbunatatirea sistemului de management al calitatii.
- Raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor la care are acces.

Privind securitatea si sanatatea muncii

- Asigura urmarirea indeplinirii, in cadrul firmei, a conditiilor igienico-sanitare, de protectie a muncii, de prevenire si stingere a incendiilor si de protectie a mediului, prevazute de reglementarile si normele legislative in vigoare.
- Respecta normele de Securitate si Sanatatea Muncii si de PSI si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre toti angajatii din subordine.
- Raspunde de efectuarea instruirii la locul de munca si a celei periodice a tuturor angajatilor din subordine.
- Raspunde de luarea la cunostinta si de aplicarea masurilor stabilite in urma evaluarii riscurilor in zonele cu risc ridicat.
- Raspunde de luarea tuturor masurilor tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de alta natura stabilite in Planul de prevenire si protectie in urma evaluarii riscurilor, pentru asigurarea securitatii si sanatatii angajatilor din subordine.

Privind regulamentele / procedurile de lucru

- Raspunde de aplicarea corecta a legislatiei muncii si a reglementarilor privind operatiunile financiar-contabile.
- Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.) si asigura respectarea acestora de catre cei din subordine.
- Respecta si asigura cunoasterea si aplicarea Regulamentului Intern si a Regulamentului de Organizare si Functionare de catre subordonati.
- Raspunde de respectarea si aplicarea politicilor generale ale firmei.
- Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
5. Conditiile de lucru ale postului
Programul de lucru:  8 ore si suplimentar cand este nevoie.
Conditiile materiale

- ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
- deplasari Are deplasari frecvente, participari la evenimente in tara si in strainatate.
- spatiu Isi desfasoara activitatea in biroul propriu.
- conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, masina de serviciu, laptop, actiuni, alte facilitati (vacante, asigurari de sanatate si / sau de viata etc.).

Conditii de formare profesionala Participa la diverse traininguri, workshopuri, seminarii, congrese de specialitate.

Buget Gestioneaza bugetul firmei.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
6. Gradul de autonomie:
Autoritate asupra altor posturi ………….
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)

- inlocuieste pe: Unul dintre directorii din subordine, in functie de necesitati.
- este inlocuit de: Unul dintre directorii din subordine, dar cu responsabilitati limitate.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
 
7. Indicatori de performanta
Cresterea profitului firmei cu ...% intr-un an.
Mentinerea si intarirea pozitiei firmei pe piata.
Reducerea costurilor firmei de ...% intr-un an.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
 
8. Perioada de evaluare a performantelor
Anual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
 
9. Evolutii posibile
In cazul unei multinationale, poate evolua pe pozitia de Director General al firmei pentru o anumita zona.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
 
 
III. Specificatiile postului

 
1. Nivelul de studii
Studii superioare, de preferinta in domeniul management / economic.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
2. Calificari / specializari necesare
Cursuri de specializare postuniversitare de management, in domeniul juridic, MBA.
Cunoasterea a cel putin o limba straina de circulatie internationala.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
 
3. Competentele postului (pachet de competente)

- competente in planificare, organizare, delegare, control si comunicare;
- capacitatea de previziune si de evaluare obiectiva ;
- capacitatea de analiza si sinteza;
- usurinta in exprimarea ideilor, deprinderea de a vorbi in public;
- abilitati de negociere, diplomatie, toleranta;
- discernamant si capacitatea de a rezolva problemele;
- simtul umorului;
- adaptabilitate la situatii de criza;
- putere de decizie si asumarea responsabilitatii;
- spirit de initiativa;
- pragmatism in formularea solutiilor;
- echilibru emotional, constanta in atitudini si manifestari;
- corectitudine, receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate rezistenta la efort si stres;
- receptivitate fata de problemele socio-umane;
- preocupare pentru ridicarea nivelului profesional individual.

[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
 
4. Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)

    Minimum 5 ani experienta intr-o pozitie de conducere.

[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv].
 
Data,
 
Numele si semnatura titularului postului,   Numele si semnatura superiorului ierarhic,
 
 
A P R O B  A T
 
Director General

>> Vezi AICI peste 200 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR << 


NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]