Odata cu declansarea crizei, multe companii au fost nevoite sa isi reduca drastic numarul de angajati sau sa treaca prin procese de restructurare care au dus la taieri de cheltuieli si la limitarea altor costuri aferente personalului angajat.
In aceasta perioada, au existat insa si companii care si-au gandit altfel planul de combatere a crizei si care au indraznit, in consecinta, sa faca angajari in vremuri de restriste. Astfel, printre angajatorii care si-au marit numarul de salariati se numara multe firme din industria auto, companii de outsourcing, marile hipermarketuri, precum si unii producatori de materiale de constructii.
Compania Sumitomo Electric Wiring Systems (SEWS), producatoare de cablaje auto, a facut angajari in perioada crizei si si-a marit astfel numarul de salariati cu peste 1.700 de oameni din 2008 si pana in 2010.
Si retailerul de bricolaj si materiale de constructii Dedeman a angajat in perioada respectiva peste 1.500 de persoane, in vreme ce compania Dacia si-a marit numarul de angajati numai in anul 2010. Michelin a angajat peste 2.000 de persoane in perioada de criza, in vreme ce a dus in paralel si un program de reorganizare.
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Printre companiile care au indraznit sa isi mareasca personalul din 2008 si pana in 2010 se numara si companiile de outsourcing Genpact sau Computer Generated Systems (CNS), cu peste 800 de noi angajati fiecare. Si retailerul Kaufland a angajat 2.000 de persoane in aceeasi perioada.