Iata cateva dintre motivele pentru care angajatorii organizeaza programe de internship in companiile lor:
1. Programele reprezinta o modalitate eficienta de recrutare a unor studenti sau tineri absolventi cu calificare superioara si foarte motivati care sa corespunda nevoilor companiei.
2. Prin acest tip de programe se asigura angajati pe durata determinata foarte bine pregatiti care sa preia o parte din activitatile angajatilor companiei, oferindu-le acestora posibilitatea de a finaliza proiecte mai complexe.
3. Se acopera nevoile de resurse umane ale companiei pe termen scurt fara angajamente pe termen lung.
4. Programele de internship reprezinta o metoda necostisitoare de pregatire a unor potentiali angajati viitori.
5. Programele functioneaza ca o activitate de recrutare cu risc foarte scazut.
6. Se ofera posibilitatea angajatilor care doresc sa se dezvolte pentru a ocupa pozitii superioare sa castige experienta in supervizare.
7. Companiile beneficiaza de talente pe perioada scurta de timp si de idei noi creative.
8. Prin aceste programe companiile isi indeplinesc angajamentele de responsabilitate civica oferind studentilor si tinerilor absolventi posibilitatea reala de a castiga experienta in munca.
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
In ultima vreme, companiile se confrunta cu o solicitare mereu crescanda de candidati cu inalta calificare. Daca pentru companiile mari, cu renume este mai usor sa atraga candidati cu competente superioare, pentru o companie medie sau mica gasirea unor candidati potriviti este o adevarata provocare.
Solutia pentru acestea din urma este angajarea unor interni. Pozitia de „intern“, sau cum mai este cunoscuta la noi „practicant/stagiar“ prezinta multe avantaje care ar putea propulsa o afaceremai modesta.
Cum puteti sa motivati un intern:
- Comportati-va cu el ca si cum este membru al echipei dvs.
- Subliniati importanta activitatii pe care o desfasoara in companie.
- Variati din timp in timp activitatile pe care trebuie sa le realizeze.
- Dati-i, pe cat posibil, sarcini pe care poate sa le indeplineasca singur de la cap la coada.
- Comunicati-i impactul pozitiv pe care il are activitatea sa asupra companiei.
- Oferiti-i feedback constructiv in mod constant.