Procedura de angajare prin contract de internship in 2021

contract de internship 2021procedura angajare internshipsalariu contract internshipinternshipcontract internship
Procedura de angajare prin contract de internship in 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


“Care este procedura de angajare pentru un program de internship? Unde se transmite contractul de internship? Salariul minim dat este 50% din salariul minim pe tara? Ce alte conditii se impun?"

 
Raspunsul specialistului:
 
Legea 176/2018 privind internshipul, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 626 din 19 iulie 2018.
 
Conform art. 17 din Legea nr. 176 din 17 iulie 2018 organizatia-gazda are obligatia completarii si transmiterii datelor si informatiilor din contractul de internship, cel tarziu in ultima zi lucratoare anterioara inceperii activitatii in cadrul programului de internship, in registrul de evidenta a contractelor de internship, infiintat de agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca sau a municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala aceasta isi desfasoara activitatea, tinut in forma electronica, denumit in continuare registrul electronic de evidenta.

ATENTIE! Accesul organizatiei-gazda la registrul electronic de evidenta se face pe baza de parola proprie, utilizata cu titlu gratuit.
 
Astfel, conform art. 18 alin. (1) din Legea 176/2018, organizatia-gazda are obligatia completarii registrului electronic de evidenta in ordinea incheierii contractelor de internship.
 
Registrul electronic de evidenta cuprinde elementele de identificare ale internului, data incheierii contractului, data inceperii activitatii in cadrul programului de internship, durata acestuia, cuantumul indemnizatiei pentru internship, data incetarii contractului de internship, domeniul in care se desfasoara programul de internship.
 
Orice modificare privind datele de identificare ale organizatiei-gazda, respectiv cu privire la contractul de internship, se opereaza in registrul electronic de evidenta, in termen de 3 zile lucratoare de la data aparitiei situatiei care a impus respectiva modificare.
Indreptarea erorilor survenite in completarea registrului electronic de evidenta se efectueaza la data la care organizatia-gazda a luat cunostinta de acestea.
 
Asadar, contractele de internship se inregistreaza in registrul de evidenta a contractelor de internship.
 
Conform art. 2 lit. k) din Legea 176/2018 privind internshipul, indemnizatia pentru internship reprezinta suma de bani lunara la care are dreptul internul, ca urmare a participarii acestuia la programul de internship, supusa prevederilor art. 61 lit. b) si art. 76 alin. (2) lit. s) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Internul are dreptul la o indemnizatie de internship, platita de organizatia-gazda, al carei cuantum este stipulat in contractul de internship.
 
Cuantumul indemnizatiei pentru intership este egal cu cel putin 50% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata si se acorda proportional cu numarul de ore de activitate desfasurata (art. 8 alin. (2) din Legea 176/2018).


CITITI SI:
 
 
 
Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro >>>
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de internship 2021procedura angajare internshipsalariu contract internshipinternshipcontract internship

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 Mai 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Procedura de angajare prin contract de internship in 2021 Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Vanzare autorizatie farmacie. Concedierea salariatilorIntrebare: In cazul unei societati comerciale care desfasoara activitate in domeniul comertului cu amanuntul in farmacii, care detine mai multe puncte de lucru in Bucuresti si Ilfov si care decide vanzarea caenului (autorizatiei de farmacie) unui punct de lucru. Ce obligatii are fata de salariati? Poate sa pastreze o parte dintre ei , pe care o poate reloca in celelalte puncte de lucru? E obligata sa-i relocheze pe toti? Daca ptr farmacistul sef nu mai are post disponibil in celelalte puncte de lucru si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Declaratia 112 in luna septembrie 2020Intrebare: In luna Septembrie 2020 am avut 35 de salariati care au lucrat 4h/zi intreaga luna sau mai putin, s-a aplicat OUG132/2020 (publicat in 10 august in MO, in vigoare de la 10 august). Atat programul SAGA cat si D112 nu ofereau posibilitatea de a inregistra in statul de plata Reducere timp de lucru 50%, astfel incat am calculat manual taxele pentru bugetul de stat datorate pentru sumele din indemnizatiile cuvenite, si le-am platit impreuna cu sumele de taxe datorate pentru celelalte zile si ceilalti...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]