Dosarul de mediere a fortei de munca - ce trebuie sa contina si care sunt pasii de urmat?

Dosarul de mediere a fortei de muncaart. 59 din Legea nr. 76/2002
Dosarul de mediere a fortei de munca - ce trebuie sa contina si care sunt pasii de urmat?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Ce trebuie sa contina un dosar de mediere a fortei de munca pe teritoriul Romaniei? Care sunt pasi care trebuie urmati in intocmirea dosarului de mediere a fortei de munca?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Medierea muncii este un domeniu reglementat in Romania si se desfasoara in conformitate cu prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru soaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare (art. 59 – 62), ale Hotararii Guvernului nr. 377/2002 pentru aprobarea Procedurilor privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Hotararii Guvernului nr. 277/2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
IMPORTANT! 
 
„Consilier Legislatia muncii. Ghid complet privind gestionarea raporturilor de munca” este o lucrare cu peste 1.000 de pagini, actualizata permanent, excelent structurata, astfel incat sa puteti identifica in mai putin de 2 minute raspunsul la orice problema concreta cu care va confruntati. Porniti cronometrul, detalii AICI >>> 
 
La art. 59 din Legea nr. 76/2002 se prevede ca ”Serviciile de mediere pentru persoanele in cautarea unui loc de munca se acorda gratuit de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca si constau in:
 
a) informatii privind locurile de munca vacante si conditiile de ocupare a acestora prin publicarea, afisarea, organizarea de burse ale locurilor de munca;
b) mediere electronica avand ca scop punerea automata in corespondenta a cererilor si ofertelor de locuri de munca prin intermediul tehnicii de calcul;
c) preselectia candidatilor corespunzator cerintelor locurilor de munca oferite si in concordanta cu pregatirea, aptitudinile, experienta si cu interesele acestora”.
 
La art. 62 din aceeasi lege se prevede ca ”Medierea muncii se poate realiza si contra cost de catre furnizori de servicii specializate, din sectorul public sau privat, acreditati de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca”.
 
In actele normative mentionate nu este reglementat ce trebuie sa contina un dosar de mediere a unei persoane aflate in cautarea unui loc de munca.
La art. 15 din Procedurile aprobate prin HG nr. 377/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca Serviciile de mediere a muncii constau in:
 
a) informatii privind locurile de munca vacante si conditiile de ocupare a acestora, prin publicarea, afisarea, organizarea de burse ale locurilor de munca;
b) mediere electronica avand ca scop punerea automata in corespondenta a cererilor si ofertelor de locuri de munca prin intermediul tehnicii de calcul;
c) preselectia candidatilor corespunzator cerintelor locurilor de munca oferite si in concordanta cu pregatirea, aptitudinile, experienta si cu interesele acestora.
De asemenea, la art. 19 din aceleasi proceduri se prevede ca ”La prima prezentare la mediere se intocmeste planul individual de mediere conform procedurii aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca”.
 
Ordinul la care se face referire in proceduri este Ordinul Presedintelui ANOFM nr. 86/2002 privind Procedura  de  elaborare,  continutul  si monitorizarea planului individual de mediere. Acest ordin nu este publicat in Monitorul oficial al Romaniei si, prin urmare, textul sau poate fi obtinut eventual de la agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca. Acest ordin poate constitui un punct de plecare in identificarea elementelor medierii muncii, insa acesta este aplicabil doar la nivelul ANOFM/AJOFM.
 
Insa, pornind de la scopul medierii, acela de a gasi locuri de munca pentru persoanele care le cauta, prin punerea in legatura a solicitantilor de locuri de munca cu angajatorii care ofera locuri de munca, apreciem ca in dosarul de mediere trebuie sa se regaseasca:
 
1. Documente privind persoana aflata in cautarea unui loc de munca: acte de identitate, acte de studii si/sau de calificare/perfectionare/specializare, CV;
 
2. Documente privind oferta de locuri de munca lansata de potentialii angajatori: date de identificare angajatori si domeniul de activitate, posturile vacante ofertate (cod din Clasificarea ocupatiilor din Romania), conditii de ocupare a posturilor.
 
3. Furnizorii de servicii de mediere trebuie sa detina si informatii cu privire la raporturile stabilite de catre persoanele pentru care au prestat servicii de mediere a muncii cu angajatorii sau entitatile asimilate acestora (art. 8 lit. e) din Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin HG nr. 277/2002, cu modificarile si completarile ulterioare);
 
4. Furnizorii de servicii de mediere trebuie sa detina o baza de date privind persoanele in cautarea unui loc de munca si cererea de forta de munca din partea angajatorilor, iar in situatia prestarii serviciilor de informare si consiliere profesionala, informatii privind programele de formare profesionala pentru care exista furnizori de formare profesionala autorizati (art. 8 lit. h) din Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin HG nr. 277/2002, cu modificarile si completarile ulterioare).
 
Un raspuns oferit in octombrie 2023, de catre specialistii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Dosarul de mediere a fortei de muncaart. 59 din Legea nr. 76/2002

Data aparitiei: 18 Octombrie 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Dosarul de mediere a fortei de munca - ce trebuie sa contina si care sunt pasii de urmat? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


    Descarca GRATUIT
    “Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
    Rentrop ∧ Straton

     

     

    Atentie la Controalele ITM!

    Descarcati gratuit Raportul Special

    "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
    Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


     

     

     
     
     



     
    Atentie la Controalele ITM!
    Descarcati gratuit Raportul Special

    "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
    [x]