Info
Atributiile specifice ale medicului de medicina a muncii sunt stabilite prin Legea nr. 418/2004 privind statutul profesional specific al medicului de medicina muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Iata cateva dintre cele mai importante obligatii ale medicului de medicina a muncii, obligatii care nu trebuie sa lipseasca sub nicio forma din relatia dvs. contractuala cu acesta:
- Supravegheaza sanatatea angajatilor, prin examinari medicale, la incadrarea acestora in munca, la reluarea muncii si la incetarea activitatii profesionale in respectivul loc de munca, precum si situatia adaptarii lucratorilor (periodic).
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
- Stabileste aptitudinea in munca, cu ocazia oricarei examinari medicale;
- Tine evidenta si supravegheaza bolile profesionale, bolile legate de profesie si bolile cronice in relatie cu munca;
- Declara cazurile de boli profesionale si inregistreaza bolile legate de profesie;
- Participa la evaluarea riscurilor privind bolile profesionale si bolile legate de profesie;
- Viziteaza locurile de munca pe care le are in supraveghere;
- Organizeaza primul-ajutor si tratamentul de urgenta si instruieste angajatii cu privire la aplicarea metodelor accesibile de prim-ajutor si a procedurilor de urgenta, daca are competenta in acest sens;
- Face recomandari privind organizarea muncii, amenajarea ergonomica a locului de munca, utilizarea in conditii de securitate a substantelor folosite in procesul muncii, precum si repartizarea sarcinilor de munca, tinand seama de capacitatea si de aptitudinile angajatilor de a le executa;
- Evalueaza aptitudinea pentru munca in relatie cu starea de sanatate si promoveaza adaptarea muncii la posibilitatile angajatilor;
- Va consiliaza asupra unei bune adaptari a muncii la posibilitatile angajatului, in cazul grupurilor sensibile la riscuri: femei gravide, mame in perioada de alaptare, adolescenti, varstnici si persoane cu handicap;
- Intocmeste rapoarte cat mai precise si mai complete privind starea de sanatate a angajatilor dvs.