Info
Atributiile specifice ale medicului de medicina a muncii sunt stabilite prin Legea nr. 418/2004 privind statutul profesional specific al medicului de medicina muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Iata cateva dintre cele mai importante obligatii ale medicului de medicina a muncii, obligatii care nu trebuie sa lipseasca sub nicio forma din relatia dvs. contractuala cu acesta:
- Supravegheaza sanatatea angajatilor, prin examinari medicale, la incadrarea acestora in munca, la reluarea muncii si la incetarea activitatii profesionale in respectivul loc de munca, precum si situatia adaptarii lucratorilor (periodic).
- Stabileste aptitudinea in munca, cu ocazia oricarei examinari medicale;
- Tine evidenta si supravegheaza bolile profesionale, bolile legate de profesie si bolile cronice in relatie cu munca;
- Declara cazurile de boli profesionale si inregistreaza bolile legate de profesie;
- Participa la evaluarea riscurilor privind bolile profesionale si bolile legate de profesie;
- Viziteaza locurile de munca pe care le are in supraveghere;
- Organizeaza primul-ajutor si tratamentul de urgenta si instruieste angajatii cu privire la aplicarea metodelor accesibile de prim-ajutor si a procedurilor de urgenta, daca are competenta in acest sens;
- Face recomandari privind organizarea muncii, amenajarea ergonomica a locului de munca, utilizarea in conditii de securitate a substantelor folosite in procesul muncii, precum si repartizarea sarcinilor de munca, tinand seama de capacitatea si de aptitudinile angajatilor de a le executa;
- Evalueaza aptitudinea pentru munca in relatie cu starea de sanatate si promoveaza adaptarea muncii la posibilitatile angajatilor;
- Va consiliaza asupra unei bune adaptari a muncii la posibilitatile angajatului, in cazul grupurilor sensibile la riscuri: femei gravide, mame in perioada de alaptare, adolescenti, varstnici si persoane cu handicap;
- Intocmeste rapoarte cat mai precise si mai complete privind starea de sanatate a angajatilor dvs.