Date fiind modificarile legilor din ultima perioada, o intrebare continua sa apara in mod constant. "Data, de la 1 ianuarie 2011, actele aditionale la CIM de modificare salariu nu se mai inregistreaza la ITM, cum procedam?"
Asa stiti probabil, in Monitorul Oficial, Partea I nr. 888 din 30/12/2010 a fost publicata OUG 123/2010 pentru abrogarea Legii 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca.
Potrivit articolului unic al acestui act normativ, la data de 1 ianuarie 2011 se abroga Legea 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 190 din 20 martie 2007, cu exceptia art. 2-16, care care se abroga la data de 1 februarie 2011.
In consecinta, actele privind executarea, suspendarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca nu se mai inregistreaza la inspectoratele teritoriale de munca ci numai in registrul general de evidenta a salariatilor.
Infiintarea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor se realizeaza in conformitate cu prevederile HG 161/2006. Conform art. 4 din acest act normativ, angajatorii au obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat.
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Concedierea perfect legala
250 Modele Fise de Post
Modificarea elementelor contractului indivdual de munca se completeaza in registrul de evidenta a salariatilor, registrul astfel completat urmand a fi transmis inspectoratului teritorial de munca in termen de 5 zile de la data la care au intervenit.