Cum cresti retentia angajatilor - 4 puncte-cheie ale unei strategii de business eficiente

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
08 Iulie 2022
08 Iulie 2022
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
angajariviata profesionalamediu de lucru
Cum cresti retentia angajatilor - 4 puncte-cheie ale unei strategii de business eficiente
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In urma pandemiei de COVID-19, nevoile si aspiratiile angajatilor au suferit modificari majore, astfel ca majoritatea companiilor si-au schimbat complet modul in care se raporteaza atunci cand vorbim despre cultura organizationala si mediul de lucru eficient. Pentru ca retentia angajatilor reprezinta un factor care contribuie intr-o mare masura la succesul unui business, iti prezentam 4 puncte-cheie ale unei strategii de business eficiente prin intermediul careia poti creste retentia angajatilor.


1. Acorda atentie nevoilor si aspiratiilor angajatului
 
Nevoile si aspiratiile angajatilor au suferit schimbari radicale odata cu perioada pandemica in care conceptul de a lucra de acasa a devenit o normalitate. Desfasurarea activitatii de acasa a determinat tot mai multi angajati sa isi exprime dorinta de a continua sa lucreze in acest mod chiar si dupa incheierea pandemiei, astfel ca, in momentul de fata, companiile care solicita angajatilor revenirea la birou, chiar si in sistem hibrid, trebuie sa concureze cu mediul de lucru confortabil oferit de locuinta fiecarui angajat in parte.
 
Pentru a evita demisia in masa si pentru a convinge angajatii sa revina la birou cateva zile pe saptamana, o companie trebuie sa creeze un mediu de lucru sigur si sustenabil pentru angajati. Din acest punct de vedere, parcurile de business si spatiile moderne de birouri contribuie semnificativ la starea de bine a angajatilor si la cresterea productivitatii echipei.
 
Nevoia organizatiilor de a oferi un mediu de lucru sigur si modern pentru angajati a dus la aparitia pe piata a certificarii IMMUNE Building Standard™ dezvoltata de Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property. Aceasta certificare se bazeaza pe 135 de criterii, tehnologii, dispozitive, echipamente, personal si facilitati moderne care ofera proprietarilor de cladiri de birouri instrumentele necesare pentru a monitoriza starea de sanatate a spatiilor de lucru.
 
2. Ofera angajatilor beneficii smart
 
Daca inainte de pandemie un mediu de lucru placut si un nivel salarial decent au fost suficiente pentru a mentine un angajat in companie, in prezent lucrurile stau intr-un mod cu totul diferit. Angajatii moderni nu mai sunt impresionati de traditionalele prime si bonusuri, ci sunt mai degraba orientati spre un mod de lucru modern care sa combine un sistem de munca hibrid cu conceptul de coworking care sa permita socializarea. Totodata, sustenabilitatea, siguranta si apropierea de natura sunt factori care contribuie la cresterea nivelului de retentie al angajatilor.
 
In acest context, parcurile de business se aliniaza treptat la cerintele unui mediu de lucru modern, venind in ajutorul companiilor care doresc sa tina pasul cu nevoile si aspiratiile angajatilor lor. Un astfel de parc este si YUNITY Park, care a luat nastere ca raspuns la nevoia de a mentine starea de bine a angajatilor si de a oferi un mediu de lucru sigur si modern.
 
3. Ofera o viziune clara despre oportunitatile de a creste profesional si personal in cadrul companiei 
 
Existenta oportunitatilor de dezvoltare profesionala nu mai este suficienta pentru a mentine interesul angajatilor, acestia fiind din ce in ce mai preocupati si de dezvoltarea lor personala. Astfel, companiile care doresc angajati de top trebuie sa identifice diferite moduri prin care sa contribuie la dezvoltarea angajatilor sai. Cateva modalitati eficiente sunt: organizarea de traininguri care pun accent pe dezvoltarea personala, organizarea de evenimente de interes general pentru angajati, oferirea posibilitatii unei interactiuni transparente atat intre colegi, cat si intre angajati si superiori, precum si crearea unui echilibru intre munca si viata personala a angajatului.
 
4. Implementeaza politici de comunicare transparenta
 
Comunicarea transparenta si sincera se afla printre principalii factori care contribuie la retentia angajatilor, deoarece o relatie deficitara intre angajati si superior reprezinta de cele mai multe ori motivul demisiei. Astfel, existenta politicilor de comunicare transparenta este importanta intr-o organizatie care doreste sa isi pastreze angajatii. Aceste politici se refera la oferirea de feedback constructiv sau evaluari periodice cu accent pe modalitatile de imbunatatire a modului de lucru.
 
Resursele umane reprezinta cel mai important bun al unui business, motiv pentru care angajatorii care pun accent pe dezvoltarea si satisfacerea nevoilor angajatilor vor avea rezultate mai bune pe termen lung decat cei care considera ca satisfactia angajatilor este dependenta doar de nivelul salarial. Cum inovatia, siguranta si sustenabilitatea unui loc de munca sunt criterii importante pentru succesul unei afaceri, organizatiile trebuie sa adopte solutii moderne pentru a avea succes pe termen lung.
 
Sursa foto: freepik.com
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]