Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

OUG 30/2020. Somaj tehnic de la bugetul asigurarilor pentru somaj. Care sunt conditiile de acordare?

somaj tehnicoug 30/2020declaratie pe proprie raspundere
In ce priveste OUG nr. 30/2020, un ONG a hotarat , pentru protectia beneficiarilor (camin pentru persoane varstnice) sa tina acasa personalul administrativ si jumatate din personalul de ingrijire si sa ramana cazata in camin cealalta jumatate pentru a oferi ingrijire cat mai sigura. In ce priveste salariatii care vor ramane acasa, asociatia poate sa-i treaca in somaj tehnic? Poate solicita ajutor pentru acest somaj conform prevederilor din OUG nr. 30/2020?
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. XI din OUG 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2:
 
(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.


 
 
(2) De prevederile alin. (1) beneficiaza salariatii angajatorilor care indeplinesc una din urmatoarele conditii:
 
a) intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate, si detin certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prevazut la art. 12 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei. Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza certificatul de situatii de urgenta conform metodologiei aprobate prin ordin;
 
b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizatiei prevazute la alin. (1) pentru cel mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
 
Astfel, prin OUG 30/2020 s-a stabilit posibilitatea a doua categorii de angajatori a beneficia pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 de indemnizatie de somaj tehnic pentru salariati.
 
Cele doua categorii de angajatori sunt:
 
a) Angajatorii care isi intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate, si detin certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prevazut la art. 12 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei.
 
In aceasta categorie se includ angajatorii care si-au intrerupt activitatea in baza deciziilor emise de autoritatile publice.
 
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza certificatul de situatii de urgenta conform metodologiei aprobate prin ordin.
Asadar, in cazul acestor angajatori este necesar certificatul de urgent emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
 
b) Angajatorii care isi reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor.
 
Acesti angajatori pot beneficia de plata indemnizatiei pentru somaj tehnic din bugetul asigurarilor pentru somaj pentru cel mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.
Ori daca jumatate dintre salariati vor lucra sunt intrunite conditiile pentru acordarea indemnizatiei de somaj tehnic pentru cel mult 75% dintre angajati, in speta pentru 50%.
 
Acesti angajatori au obligatia completarii unei declaratii pe propria raspundere din care sa reiasa faptul ca angajatorul inregistreaza o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii declaratiei pe propria raspundere, cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020, si ca nu are capacitate financiara pentru a plati toti salariatii.
 
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicoug 30/2020declaratie pe proprie raspundere

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 25 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


OUG 30/2020. Somaj tehnic de la bugetul asigurarilor pentru somaj. Care sunt conditiile de acordare? Nota: 5 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Cerere pentru decontarea indemnizatiilor pentru zile libereIntrebare: Daca avem angajati care au solicitat zile libere in baza Legii 19/2020 in luna martie, pentru a respecta conditia cu dovada platii contributiilor si impozitelor impusa de legiuitor, pe luna martie trebuie sa facem calculul de state de plata, obligatii societate, sa depunem declaratia 112, viram salariile angajatilor si ulterior, achitam contributiile la bugetul de stat, cum ne sfatuiti sa procedam?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat de incadrare in grad de handicap. Data acordarii scutiriiIntrebare: Avem un salariat care prezinta certificat incadrare in grad de handicap accentuat cu valabilitate de 12 luni, ce expira in data de 11.03.2020. Va rog sa imi spuneti cum ar fi corect sa procedam in acest caz: angajatul mai poate beneficia de scutire de impozit pe venitul din salarii pe parcursul intregii luni, avand in vedere ca certificatul este valabil pana la data mentionata mai sus?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]