Aducem in atentia angajatorilor faptul ca doua ordine importante au fost publicate in Monitorul Oficial, actualizand formularele si cererile necesare pentru acordarea de sprijin prin masurile stabilite de OUG 30/2020 in perioada pandemiei.
ORDIN 1705/2020 -
Gasiti actul normativ + noile formulare aici! Astfel, in Monitorul Oficial nr. 1168 din 3 decembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 1.705 din 27 noiembrie 2020 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 848/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, in cazul persoanelor care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei
Anexa la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 848/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin. Anexa prevazuta se utilizeaza incepand cu drepturile aferente lunii noiembrie 2020.
ANEXA (Anexa la Ordinul nr. 848/2020)
CERERE pentru solicitarea acordarii indemnizatiei pentru suspendarea temporara a conventiilor individuale de munca
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE privind intreruperea temporara a activitatii total sau partial ca urmare a masurilor luate pentru prevenirea si limitarea efectelor epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2 (anexa A);
TABEL - ANEXA LA DECLARATIA PE PROPRIA RASPUNDERE cu activitatile restrictionate potrivit hotararilor Guvernului referitoare la declararea starii de alerta si a prelungirii acesteia si masurile care se aplica pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 (anexa B);
LISTA persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia acordata in baza art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 60/2020, pe perioada suspendarii temporare a conventiilor individuale de munca (anexa C).
De asemenea, in Monitorul Oficial nr. 1168 din 3 decembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 1.706 din 27 noiembrie 2020 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 740/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala.
Anexa la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 740/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Anexa prevazuta se utilizeaza incepand cu drepturile aferente lunii noiembrie 2020.
ANEXA (Anexa la Ordinul nr. 740/2020)
CERERE pentru solicitarea acordarii indemnizatiei prevazute de art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare,
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE privind intreruperea temporara a activitatii total sau partial ca urmare a masurilor luate pentru prevenirea si limitarea efectelor epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2 (anexa A);
TABEL cu activitatile restrictionate potrivit hotararilor Guvernului referitoare la declararea starii de alerta si a prelungirii acesteia si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 (anexa B).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<