Aducem in atentia angajatorilor faptul ca doua ordine importante au fost publicate in Monitorul Oficial, actualizand formularele si cererile necesare pentru acordarea de sprijin prin masurile stabilite de OUG 30/2020 in perioada pandemiei.
ORDIN 1705/2020 -
Gasiti actul normativ + noile formulare aici! Astfel, in Monitorul Oficial nr. 1168 din 3 decembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 1.705 din 27 noiembrie 2020 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 848/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, in cazul persoanelor care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei
Anexa la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 848/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin. Anexa prevazuta se utilizeaza incepand cu drepturile aferente lunii noiembrie 2020.
ANEXA (Anexa la Ordinul nr. 848/2020)
CERERE pentru solicitarea acordarii indemnizatiei pentru suspendarea temporara a conventiilor individuale de munca
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE privind intreruperea temporara a activitatii total sau partial ca urmare a masurilor luate pentru prevenirea si limitarea efectelor epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2 (anexa A);
TABEL - ANEXA LA DECLARATIA PE PROPRIA RASPUNDERE cu activitatile restrictionate potrivit hotararilor Guvernului referitoare la declararea starii de alerta si a prelungirii acesteia si masurile care se aplica pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 (anexa B);
LISTA persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia acordata in baza art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 60/2020, pe perioada suspendarii temporare a conventiilor individuale de munca (anexa C).
De asemenea, in Monitorul Oficial nr. 1168 din 3 decembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 1.706 din 27 noiembrie 2020 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 740/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala.
Anexa la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 740/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Anexa prevazuta se utilizeaza incepand cu drepturile aferente lunii noiembrie 2020.
ANEXA (Anexa la Ordinul nr. 740/2020)
CERERE pentru solicitarea acordarii indemnizatiei prevazute de art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare,
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE privind intreruperea temporara a activitatii total sau partial ca urmare a masurilor luate pentru prevenirea si limitarea efectelor epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2 (anexa A);
TABEL cu activitatile restrictionate potrivit hotararilor Guvernului referitoare la declararea starii de alerta si a prelungirii acesteia si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 (anexa B).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<