Cererile necesare angajatorilor prin OUG 30/2020 au fost modificate recent de Ordinul 1468/2020, fiind esentiale in cazul in care activitatea firmei a fost suspendata sau restrictionata, iar contractele de munca ale unor angajati au fost suspendate in contextul epidemiologic actual.
Astfel, in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 933 din 12 octombrie 2020, a fost publicat Ordinul nr. 1468/2020 privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala.
Au fost astfel modificate urmatoarele cereri si documente:
Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
ANEXA Nr. 3 la cerere: LISTA persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie carora li s-a suspendat contractul individual de munca din initiativa angajatorului, in temeiul art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care se solicita acordarea sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare
ANEXA Nr. 4 la cerere: TABEL cu activitatile restrictionate conform Hotararii Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararii Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararii Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 17 iulie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararii Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararii Guvernului nr. 782/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 septembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19•
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<