Guvernul va finanta somajul tehnic pentru firmele in dificultate. DOCUMENT

somaj tehnic coronavirussomajul tehnicconcediere
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Masuri de sprijin financiar au fost deja luate de mai multe tari din Uniunea Europeana pentru a ajuta acele firme aflate in dificultate si care au nevoie de finantare urgenta a nu face restructurari si pentru a putea trimite angajatii in somaj tehnic, fara sa recurga la concedieri. 
La inceputul saptamanii in curs, premierul Ludovic Orban a anuntat ca Guvernul va adopta un prim set de masuri pentru sustinerea companiilor si salariatilor din sectoarele afectate de COVID-19. 
 
Anuntul vine in contextul in care au avut loc discutii cu sindicatele si patronatele privind masurile necesare pentru pastrarea locurilor de munca si mentinerea viabilitatii activitatilor din cat mai multe sectoare economice, informeaza HotNews.ro.
 
”Vom da un puternic semnal angajatilor si economiei: Guvernul va interveni pentru mentinerea locurilor de munca si continuarea activitatii in cat mai multe sectoare ecnomice. Pe langa deciziile pe care le vom lua in sedinta de maine, vom continua sa luam masuri asupra carora ne vom consulta cu reprezentantii sindicatelor si patronatelor”, a spus Orban, citat de aceeasi sursa. 
 
Astfel, setul de masuri care ar urma sa fie adoptate recent se refera la:
“Cresterea lichiditatii companiilor;
Sprijinirea platii somajului tehnic de catre companii pentru angajatii care isi vor suspenda temporar activitatea;
Reducerea interactiunii directe a cetatenilor cu institutiile statului, o masura in acest sens fiind extinderea termenului pentru plata impozitelor locale;

 
 


 
Stimularea capacitatilor de productie pentru cat mai multe bunuri necesare in aceasta perioada de criza, respectiv materiale sanitare de protectie, dezinfectanti”, conform aceleiasi surse.
 
De asemenea, ar urma sa fie achizitionate si asigurate materiale de protectie a angajatilor din sectoarele din prima linie a combaterii raspandirii COVID-19, ca urmare a faptului ca sindicatele au transmis ca este nevoie de luarea unor masuri urgent in ce priveste protectia lucratorilor in aceasta perioada. 
 



Guvernul urmeaza sa emita o ordonanta de urgenta, avand deja incluse in pachetul de masuri unele decizii care vizeaza finantarea somajului tehnic prin fonduri nerambursabile, dupa cum urmeaza:

 
Art. XI. – (1) Pe perioada starii de urgenta instituita prin Decretul Presedintelui Romaniei nr.195/2020, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca din iniÅ£iativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza
salariatii, de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat platite din fondul de salarii, se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2020.
 
(2) Angajatorii care beneficiaza de prevederile alin. (1) au obligatia sa mentina raporturile de munca ale persoanelor in cauza pe o perioada de cel putin 6 luni de la data reinceperii activitatii dupa suspendarea raporturilor de munca conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. XII – (1) In vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art.XI, angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca sau a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, intocmita conform modelului prevazut in Anexa nr. 1 la prezenta ordonanta de urgenta, insotita de urmatoarele documente:
 
a) certificatul de situatie de urgenta eliberat de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului deAfaceri;
 
b) lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia prevazuta la art. 1, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, intocmita conform modelului prevazut in Anexa nr. 2 la prezenta ordonanta de urgenta.
 
(2) Modelul certificatului prevazut la alin.(1) lit.a) si conditiile de acordare a acestuia se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, in termen de maximum 5 zile de la intrarea in vigoare prezentei ordonante de urgenta.
 
Art. XIII. – (1) Documentele prevazute la art.XII alin. (1) se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.
(2) Decontarea, din bugetul asigurarilor pentru somaj, a sumelor platite cu titlu de indemnizatie se face in cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor.
 
Art. XIV. - Sumele platite din bugetul asigurarilor pentru somaj potrivit art. XI alin. (1) se reintregesc din fonduri externe nerambursabile de catre Ministerul Fondurilor Europene, in limita sumelor alocate pentru aceasta interventie si in conformitate cu prevederile si regulile de eligibilitate ale Programului Operational Capital Uman
 
Art. XV. - Utilizarea sumelor virate in contul angajatorului din bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazute la art. XIII alin. (2), cu alta destinatie decat cea stabilita in prezenta ordonanta atrage dupa sine raspunderea penala.

Documentul inca in lucru si emis de Guvern cu masurile de mai sus poate fi consultat integral AICI
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnic coronavirussomajul tehnicconcediere

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Guvernul va finanta somajul tehnic pentru firmele in dificultate. DOCUMENT Nota: 4.2 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Prevederi in CIM. Program de lucruIntrebare: 1.Programul nostru in CIM este 9-18 insa am salariati care lucreaza si in alte intervale care se tot schimba; lucreaza tot 8h pe zi / 40h pe sapt si cu 2 zile repaus ; de ex posibil 4h dimineata , 4 h seara. Este in regula sa le fac act aditional cu aceasta formulare?: "Programul de lucru se desfasoara inegal (durata turei poate varia), in intervalul 00:00-24:00, conform intelegerii dintre salariat si manager si se reflecta in programul ERP Intern."
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Program inegalIntrebare: In luna mai am redus programul de lucru al salariatilor cu 50% lunar-kurzarbeit. Primele 4 zile si ultimele 2 zile (6 zile total) nu s-a lucrat deloc, 12 zile s-a lucrat 6 ore si 2 zile 4 ore. In situatia in care, s-a stat zilele de la inceputul lunii (cele 4) si apoi in cursul lunii unii salariati au adus concediu medical, la finalul lunii, orele prestate nu mai sunt egale cu orele reduse (50%-50%), sunt ex 50 lucrate si 70 reduse. In aceasta situatie, pe platforma aici.gov cum completam in pdf...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]