Este posibil somajul tehnic partial in contextul epidemiologic actual?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
20 Martie 2020
20 Martie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
somaj tehnicsomaj tehnic partialsomaj tehnic coronavirus
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Data fiind situatia de urgenta, societatea intra in somaj tehnic si ar dori sa profite de aceasta perioada de neproductie pentru a face mentenanta anuala, ceea ce inseamna ca angajatii din mentenanta vor lucra. Este acesta caz de discriminare prin neaplicarea aceluiasi regim? Daca da, ce solutie putem adopta ca majoritatea angajatilor sa fie trimisi acasa, iar cei din mentenanta sa lucreze? Se mentioneaza ca o mare parte din angajati lucreaza in productie si nu pot lucra de acasa.
 
Raspunsul specialistului:
 
Nu exista obligatia ca intreaga unitate sa intrerupa activitatea pentru somaj tehnic. Asa incat, departamentul de mentenanta isi va putea exercita activitatea.
 
Prin masurile suplimentare impuse de situatia de stare de urgenta, angajatorii, fie nu isi mai pot desfasura activitatea din cauza imposibilitatii importarii materiilor prime necesare desfasurarii activitatii, fie reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19.

 
 
In acest caz, nu exista obligatia de a inceta activitatea intregii societatii, ci numai partial, in acele departamente carora le lipsesc materiile prime pentru a-si putea duce la bun sfarsit atributiile din fisa postului sau acolo unde lucreaza un numar restrans de persoane, in conditii de igiena si securitate maxima.
 
In speta, puteti implementa somajul tehnic pentru acei salariati care nu isi mai pot desfasura activitatea urmand sa lucreze numai departamentul mentenanta.
 
 
Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]