legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Efectele Coronavirus: Peste 20% dintre firmele din Romania fac concedieri, 12% se inchid

restructurari coronavirusconcedieri coronavirussomaj tehnic coronavirus
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In perioada 12.03.2020-15.03.2020, CNIPMMR a realizat un amplu sondaj in ceea ce priveste impactul economic al virusului COVID-19.
 
Astfel, ca urmare a intensificarii efectelor virusului COVID-19 in Europa si a masurilor luate pentru a limita raspandirea Coronavirus, sondajul intocmit de CNIPMMR are ca scop analiza masurii in care sunt afectate intreprinderile mici si mijlocii din Romania si cat de necesara este interventia autoritatilor statului pentru adoptarea de masuri in sprijinul firmelor.
 
Rezultatele sondajului CNIPMMR
 
Potrivit CNIPMMR, sondajul a fost derulat in perioada 12.03.2020 – 15.03.2020 si a intervievat un numar de 8374 antreprenori, care au fost in proportie de 61,8% microintreprinderi, 23,2% intreprinderi mici, 9,3% intreprinderi mijlocii si 5,7% alte forme de organizare.
Numarul de salariati ai antreprenorilor chestionati au fost: 54,8% sub 5 salariati, 25,2% peste 10 salariati si 20% intre 5-10 salariati.
Domeniile de activitate ale respondentilor au fost: servicii (45,1%), comert (22,1%), turism (15,5%), industrie (7,3%), transporturi (7%), altele (3%).
 
In ceea ce priveste regiunile in care acestia isi desfasoara activitatea, antreprenorii chestionati au urmatoarea apartenenta geografica: Bucuresti-Ilfov (28,4%), Centru (15,7%), Nord-Vest (14%), Sud-Est (12,4%), Nord-Est (12,1%), Sud Muntenia (7%), Vest (5,4%) si Sud-Vest (5%).
 
Intrebati daca ii afecteaza sau urmeaza sa ii afecteze masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19, 98,6% au mentionat ca "Da" si doar 1,4% au mentionat ca "Nu".
 
Astfel, printre principalele efecte pe care antreprenorii le-au mentionat ca urmare a COVID – 19, se numara (raspunsuri multiple): scaderea vanzarilor (65,6%), scaderea cifrei de afaceri (58,8%), suspendarea temporara a activitatii (56,4%), dificultati la incasare (54%), restrangerea activitatii (51,4%), intarzieri la plata furnizorilor (47,6%), disponibilizari (21,5%) si inchiderea firmei (12,4%).
In ceea ce priveste procentul cu care antreprenorii chestionati estimeaza scaderea cifrei de afaceri, 34,4% au mentionat > 60, 29,5% intre 20 – 40, 24,6% intre 40 – 60 si 11,4% intre 0 – 20.
 
Astfel, principalele masuri pe care acestia le considera necesare pentru a putea depasi aceasta situatie de criza, se numara (raspunsuri multiple):
 
1. Program de ajutor de stat privind sustinerea de subventii de pana la 75% pentru plata salariilor din domeniile afectate de criza (69,1%),
 
2. Achitarea in totalitate si direct din bugetul sanatatii, a indemnizatiei aferente concediilor medicale pentru angajatii bolnavi de coronavirus sau aflati in carantina (fara plata din partea angajatorului si ulterior acesta sa recupereze banii de la Casa de sanatate) (51,7%),
 
3. Acordarea posibilitatii amanarii platii contributiilor pentru asigurari sociale si de sanatate datorate de salariati si platite de angajatori, cu pana la 3 luni (65,4%),
 
4. Amanarea platii impozitului pentru IMM-urile in dificultate (60,3%),
 
5. Finantarea IMM-urilor cu dobanda 0 (38,2%),
 
6. Elaborarea unui plan de comunicare care sa cuprinda un site cu informatii despre toate masurile adoptate pentru sustinerea economiei in aceasta perioada (32,2%),
 
7. Refinantarea sau extinderea perioadelor de scadenta pentru imprumuturi (28,9%),
 
8. Acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant in situatii exceptionale, in cuantum de 75% din salariul corespunzator unei zile lucratoare suportate din bugetul de stat (26,5%),
 
9. Asigurarea cadrului legislativ privind politici de lucru flexible (21,5%),
 
10. Introducerea institutiei mediatorului de credite pentru IMM-uri (10,9%).
 
In final, termenul maxim pe care antreprenorii il considera necesar pentru adoptarea de masuri economice de sprijin este de 1 saptamana (37,8%), 1 luna (33,4%) si 2 saptamani (28,8%).


Sursa: CNIPMMR


 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
restructurari coronavirusconcedieri coronavirussomaj tehnic coronavirus

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Efectele Coronavirus: Peste 20% dintre firmele din Romania fac concedieri, 12% se inchid Nota: 3.38 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenirea din CCC si intrarea in concediu de maternitateIntrebare: Am o salariata care este in concediu de crestere copil, copilul implinind varsta de 2 ani pe data de 3 martie 2021. Salariata a anuntat ca este insarcinata cu al doilea copil, urmand sa nasca la sfarsitul lunii mai 2021. Cum procedez cu revenirea salariatei, aceasta dorind sa intre direct in concediu medical, avand recomandare de la medicul specialist, drept urmare, nu poate sa mai vina efectiv la serviciu. Care este perioada maxima pana la care poate sa stea in concediu crestere copil pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare transnationala. Lipsa A1. ConsecinteIntrebare: O societate de constructii din Romania a semnat un contract cu o firma din Olanda pentru prestarea unor lucrari in Olanda, pentru o perioada de maximum 6 luni. Societatea a facut demersurile necesare pentru detasarea salariatilor: a intocmit acte de detasare, a transmis in revisal detasarea transnationala, a depus documentatia pentru obtinerea formularului A1 la CNPP si a inregistrat salariatii detasati pe site-ul autoritatilor din Olanda. 1. Ce se intampla in situatia in care angajatorului nu-i...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?
Descarcati GRATUIT raportul special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"
 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
//
[x]