Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Diminuarea salariilor. Procedura legala

codul munciisalariicontract de munca
Intrebare:

Care este procedura legala prin care putem micsora salariile angajatilor in companie?

Raspuns:
Puteti diminua salariile prin reducerea timpului de munca de la 8 ore la 6 ore sau la 4 ore etc.

Reducerea timpului de munca de la 8 ore/zi la x ore/zi reprezinta o modificare a clauzelor contractului individual de munca.

Potrivit art. 41 alin. (1) din Codul muncii „contractul individual de munca poate fi modificat numai prin acordul partilor.” Alin. (3) al aceluiasi articol stabileste ca modificarea contractului individual de munca se refera la oricare dintre urmatoarele elemente: durata contractului, locul muncii, felul muncii, conditiile de munca, salariul, timpul de munca si timpul de odihna.

Astfel, modificarea timpului de munca, fara obtinerea in prealabil a acordului salariatului, echivaleaza cu modificarea unilaterala a contractului individual de munca, respectiv cu incalcarea art. 41 alin. (1) din Codul muncii.

In conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Codul muncii, salariatul va fi informat cu privire la elementele considerate esentiale la incheierea contractului individual de munca, intre care, la lit. k), este inscrisa durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana.

Dispozitiile art. 17 alin. (4) din Codul muncii stabilesc ca orice modificare a elementelor esentiale ale contractului individual de munca, in timpul executarii acestuia, impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 15 zile de la data incunostintarii in scris a salariatului.

Prin urmare, pentru reducerea programului de lucru la x ore/zi de la 8 ore/zi este necesar ca salariatii sa isi dea acordul cu privire la acest aspect. In acest sens, intre angajator si fiecare salariat se va incheia un act aditional la contractul individual de munca prin care partile, de comun acord stabilesc ca durata programului de lucru este de x ore/zi si xx ore/saptamana.

Aceste acte aditionale le veti inregistra la inspectoratul teritorial de munca in baza dispozitiilor art. 2 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 130/1999, republicata, privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, potrivit carora, angajatorii sunt obligati sa depuna la inspectoratele teritoriale de munca la care se pastreaza si se completeaza carnetele de munca ale salariatilor actele privind executarea, suspendarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca, in termen de 5 zile de la perfectarea acestora.

Atentie, in temeiul dispozitiilor art. 3 alin. 22 din Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, asa cum a fost modificata prin Hotararea Guvernului nr. 37/2010, angajatorii au obligatia inregistrarii incetarii contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor in chiar ziua incetarii contractului.

De asemenea, este bine de stiut ca in situatia angajarii, inregistrarea contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor se efectueaza cu o zi inainte de inceperea activitatii.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul munciisalariicontract de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 23 Septembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Diminuarea salariilor. Procedura legala Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Dreptul De A Lucra Program De Lucru De 4 Ore Pe Zi Invaliditate De Gradul IIIIntrebare: Dacă sunt angajata pe perioada nedeterminata și vreau să mă pensionez cu invaliditate de gradul III, care este procedura ca să lucrez incontinuare 4 ore pe zi, de când se poate? Este obligat angajatorul la cererea angajatului sa îl mențină în funcție 4 ore pe zi la cererea angajatului căruia i-a venit decizia de pensionare? Care este temeiul legal? Mulțumesc anticipat pentru răspuns!
 

Raspuns: Si in cazul pensie de invaliditate de gradul III inceteaza contractul individual de munca.Continuare... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]