Diminuarea salariilor. Procedura legala

codul munciisalariicontract de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebare:
Care este procedura legala prin care putem micsora salariile angajatilor in companie?

Raspuns:
Puteti diminua salariile prin reducerea timpului de munca de la 8 ore la 6 ore sau la 4 ore etc.

Reducerea timpului de munca de la 8 ore/zi la x ore/zi reprezinta o modificare a clauzelor contractului individual de munca.

Potrivit art. 41 alin. (1) din Codul muncii „contractul individual de munca poate fi modificat numai prin acordul partilor.” Alin. (3) al aceluiasi articol stabileste ca modificarea contractului individual de munca se refera la oricare dintre urmatoarele elemente: durata contractului, locul muncii, felul muncii, conditiile de munca, salariul, timpul de munca si timpul de odihna.

Astfel, modificarea timpului de munca, fara obtinerea in prealabil a acordului salariatului, echivaleaza cu modificarea unilaterala a contractului individual de munca, respectiv cu incalcarea art. 41 alin. (1) din Codul muncii.

In conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Codul muncii, salariatul va fi informat cu privire la elementele considerate esentiale la incheierea contractului individual de munca, intre care, la lit. k), este inscrisa durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana.

Dispozitiile art. 17 alin. (4) din Codul muncii stabilesc ca orice modificare a elementelor esentiale ale contractului individual de munca, in timpul executarii acestuia, impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 15 zile de la data incunostintarii in scris a salariatului.

Prin urmare, pentru reducerea programului de lucru la x ore/zi de la 8 ore/zi este necesar ca salariatii sa isi dea acordul cu privire la acest aspect. In acest sens, intre angajator si fiecare salariat se va incheia un act aditional la contractul individual de munca prin care partile, de comun acord stabilesc ca durata programului de lucru este de x ore/zi si xx ore/saptamana.

Aceste acte aditionale le veti inregistra la inspectoratul teritorial de munca in baza dispozitiilor art. 2 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 130/1999, republicata, privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, potrivit carora, angajatorii sunt obligati sa depuna la inspectoratele teritoriale de munca la care se pastreaza si se completeaza carnetele de munca ale salariatilor actele privind executarea, suspendarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca, in termen de 5 zile de la perfectarea acestora.

Atentie, in temeiul dispozitiilor art. 3 alin. 22 din Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, asa cum a fost modificata prin Hotararea Guvernului nr. 37/2010, angajatorii au obligatia inregistrarii incetarii contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor in chiar ziua incetarii contractului.

De asemenea, este bine de stiut ca in situatia angajarii, inregistrarea contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor se efectueaza cu o zi inainte de inceperea activitatii.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul munciisalariicontract de munca

Data aparitiei: 23 Septembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Diminuarea salariilor. Procedura legala Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]