Obligativitatea evidentei dosarelor medicale individuale: cine raspunde de acestea

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
27 Octombrie 2016
27 Octombrie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
dosar medical individualmedicina munciimedic medicina munciissm angajatori
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Angajatorii au obligatia sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic.


Acestea sunt unele dintre prevederile art. 13 lit. j) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale.

Este demn de mentionat ca potrivit art. 24-25, masurile prin care se asigura supravegherea corespunzatoare a sanatatii lucratorilor in functie de riscurile privind securitatea si sanatatea in munca se stabilesc potrivit reglementarilor legale.

Totusi, cineva ar putea sa se intrebe urmatorul lucru: "in cazul in care nu exista medic de medicina muncii la nivel de institutie cine are obligatia tinerii evidentei dosarelor medicale individuale", aceasta intrebare a fost adresata pe site-ul PortalInstitutiiPublice.ro


Cum se procedeaza in acest caz?


Conform art.37 din HG nr. 355/2007, dosarul medical si fisa de identificare a factorilor de risc profesional se pastreaza la structura de medicina muncii pe durata derularii contractului cu angajatorul.

Dosarul medical si fisa de identificare a factorilor de risc profesional pot fi, la solicitare, predate noii structuri de medicina muncii agreate de angajator.

In cazul in care angajatul decide sa isi schimbe locul de munca, acestuia i se vor inmana, la solicitare, copii ale dosarului sau medical si ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional, pentru a fi predate structurii de medicina muncii a unitatii respective.

In acest sens, orice angajator are obligatia de a asigura supravegherea sanatatii lucratorilor, prin medici de medicina muncii. Acesta poate fie angaja cu contract individual de munca un astfel de medic de medicina muncii sau poate contracta serviciile de medicina muncii, potrivit legii.


Daca este sa vorbim despre institutiile publice, acestea ar trebui sa respecte prevederile legale privind achizitiile publice.

Citeste mai multe pe PortalInstitutiiPublice



NOUTATI din Legislatia muncii

De ce salariatii indisciplinati scapa adesea nepedepsiti?


Eliminati riscul ca deciziile dvs. sa fie anulate!
Angajatorii pierd deoarece nu respecta la virgula prevederile legale privind sanctionarea abaterilor disciplinare.

Aflati ACUM care sunt greselile comise de angajatori!
GHID PRACTIC - Cercetarea si raspunderea disciplinara a salariatilor

Vezi AICI Modele de documente EDITABILE >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]