legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Instruirea personalului delegat sau detasat privind normele de securitate si sanatate in munca

angajat delegatangajat detasatssm angajatori
Atunci cand un angajat a fost detasat sau delegat de la locul de munca are un statut special, dat fiind faptul ca locul muncii prevazut in cadrul contractului individual de munca (CIM) poate fi schimbat de compania angajatoare.

Este important de stiut ca in perioada delegarii si a detasarii, angajatul isi va pastra functia si celelalte drepturi prevazute in CIM.


Pe scurt, va reamintim ca diferenta intre delegare si detasare este evidenta, avand in vedere ca in cazul delegarii angajatul "exercita temporar, din dispozitia angajatorului sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca", potrivit Codului Muncii la art. 43.

In schimb, detasare presupune "schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul executarii unor lucrari in interesul acestuia", potrivit art. 45 din Codul Muncii. Astfel, diferenta dintre cele doua tipuri de personal devine evidenta.


Ce trebuie sa stim despre SSM in ceea ce priveste salariatii delegati sau detasati


Exista angajatori care isi pun urmatoarea intrebare: "Pentru personalul angajat la societatea noastra, care executa activitati la alte societati din strainatate (acelasi obiect de activitate) este necesara o instruire suplimentara?"


In acest sens, trebuie sa specificam faptul ca angajatorul roman trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator detasat sau pus la dispozitia unui angajator strain sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca la schimbarea locului de munca.


Conform art. 2 din Legea nr. 3192006 a securitatii si sanatatii in munca, aceste contracte bilaterale incheiate de persoane juridice romane cu parteneri straini, in vederea efectuarii de lucrari cu personal roman pe teritoriul altor tari, TREBUIE sa cuprinda clauze privind securitatea si sanatatea in munca, inclusiv clauze referitoare la instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Astfel, angajatorii straini vor fi obligati sa asigure instruirea acelor angajati detasati sau delegati privind activitatile specifice intreprinderii respective, riscurile pentru securitatea si sanatatea lor, etc.


In acest caz, salariatii vor fi introdusi in instruirea introductiv-generala, instruirea de la locul de munca, precum si cea periodica, chiar la locul de munca unde au fost detasati sau delegati.


Mai multe despre acest subiect poti citi pe PortalSSM

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajat delegatangajat detasatssm angajatori

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 25 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Instruirea personalului delegat sau detasat privind normele de securitate si sanatate in munca Nota: 5 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Spor CFP determinare cuatum 2020Intrebare: Suntem institutie publica. Intrebare: sporul de control financiar preventiv; In anul 2019 este corect ca acest spor sa se mentina la nivelul acordat in decembrie 2018? chiar daca salariile au crescut? In anul 2020 este corect ca acest spor sa se mentina la nivelul acordat in decembrie 2019? de fapt in decembrie 2018 in conformitate cu OUG 114/2018 art. 34. - (2) Incepand cu luna ianuarie 2019, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor, primelor si al celorlalte elemente ale...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Continuarea activitatii la cerere. Temei incetare CIM pensie limita de varstaIntrebare: Un angajat aduce decizia de pensionare pentru limita de varsta si face cerere de continuare a activitatii pentru un an. contractul nu se inchide, angajatul continua activitatea inca un an, apoi la implinirea acelui an mai face o cerere de continuare a activitatii pentru inca 3 luni. In acest caz, cand angajatul pensionat face cerere de continuare a activitatii, fara sa i se inchida contractul, trebuie intocmit vreun un act/decizie? Acum cand se implinesc cele 3 luni, cat a mai dorit angajatul sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]