SSM: Angajatul are dreptul la ajutoare acordate pentru procurarea dispozitivelor medicale

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
06 Iunie 2016
06 Iunie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
boli profesionaleaccident de muncaasigurare pentru accidente de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale reprezinta baza legala a dreptului angajatului de a primi ajutoare pentru procurarea dispozitivelor medicale necesare.

Astfel, in cazul in care angajatul a fost victima unui accident de munca sau in cazul in care sufera de o boala profesionala, acesta poate beneficia de ajutoare acordate pentru a obtine dispozitivele medicale menite sa corecteze si sa recupereze deficientele organice, functionale sau fizice rezultate.

Ce pasi trebuie sa indeplineasca angajatul pentru a beneficia de ajutoare in vederea procurarii dispozitivelor medicale?

1. Depunerea cererii

Salariatul trebuie sa depuna o cerere pentru decontarea contravalorii dispozitivelor medicale. Cererea se depune la Casa teritoriala de pensii pe raza careia isi au domiciliul.

Modelul cererii pentru acordarea de dispozitive medicale este prevazut in Anexa nr. 8 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Specialistii Portalssm.ro subliniaza faptul ca  cererea trebuie insotita de documentele care sa faca dovada necesitatii dispozitivelor medicale respective in urma unui accidente de munca sau a unei boli profesionale.

Astfel, cererea de decontare este insotita in mod obligatoriu de recomandarea medicului curant.

De asemenea, alte documente necesare sunt urmatoarele:

a) in cazul accidentelor de munca, unul dintre acestea:

- formularul de inregistrare a accidentului de munca (FIAM)

- procesul-verbal avizat de Inspectoratul Teritorial de Munca ce a confirmat caracterul de munca al accidentului

- adeverinta de confirmare a inregistrarii accidentului de munca la Inspectoratul Teritorial de Munca

b) in cazul bolilor profesionale, unul dintre acestea:

- fisa de declarare a cazului de boala profesionala (BP2)

- adeverinta de confirmare de la Directia de sanatate publica

2. Intocmirea dosarului

Dosarul se intocmeste dupa primirea cererii si a recomandarii medicului curant. Acesta va cuprinde, pe langa documentele mentionate, si copii ale procesului-verbal de cercetare, FIAM sau fisa BP2, dupa caz.

Dispozitivele medicale in vederea corectarii si recuperarii deficientelor organice, functionale sau fizice vor fi asigurate de Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca (INEMRCM), prin personal propriu sau prin terti.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]