In ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca, sunt posibile doua situatii:
a) daca institutia are mai mult de 250 de angajati, este necesara infiintarea unui serviciu intern de prevenire si protectie.
b) daca institutia are mai putin de 250 de salariati, angajatorul poate desemna unul sau mai multi dintre acestia drept persoana responsabila pe linie de SSM.
In fiecare dintre aceste situatii, cerintele privind cursurile in domeniul SSM sunt diferite.
Astfel:
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Seful serviciului intern trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) absolvirea, in domeniile fundamentale: stiinte ingineresti, stiinte agricole si silvice, cu diploma de licenta sau echivalenta, a ciclului I de studii universitare, studii universitare de licenta, ori a studiilor universitare de lunga durata sau absolvirea cu diploma de absolvire a studiilor universitare de scurta durata;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca de cel putin 80 de ore;
c) absolvirea cu diploma sau certificat de absolvire, dupa caz, a unui program de invatamant postuniversitar in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata de cel putin 180 de ore.
Spre deosebire de seful serviciului intern, lucratorul desemnat nu trebuie sa indeplineasca cerintele nivelului superior de pregatire, fiind suficiente conditiile nivelului mediu.
Lucratorul responsabil pe linie de SSM trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) studii in invatamantul liceal: filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic.
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu o durata de cel putin 80 de ore.
Din prevederile normative, rezulta faptul ca seful departamentului de resurse umane nu indeplineste conditiile obligatorii specificate, prin urmare nu poate avea ocupa functia de sef al serviciului intern.
La randul lor, lucratorii in cadrul serviciului de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca, doar activitati de prevenire si protectie, prevenirea si stingerea incendiilor sau protectia mediului. Aceste atributii prevazute in fisa postului nu corespund atributiilor managerului de resurse umane.
Raspuns oferit de specialistii Portalssm.ro