Protectia civila: Organizarea evacuarii in situatii de urgenta

29 Ianuarie 2013
29 Ianuarie 2013
protectia civilasituatii de urgenta
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Evacuarea in situatii de urgenta este masura de protectie civila luata inainte, pe timpul sau dupa producerea unei situatii de urgenta, la declararea starii de alerta si care consta in scoaterea din zonele afectate sau potential a fi afectate, in mod organizat, a populatiei, a unor institutii publice, operatori economici, animalelor, bunurilor materiale si in dispunerea lor in zone sau localitati care asigura conditii de protectie si supravietuire.

Actiunile de evacuare se planifica si se organizeaza in functie de tipul de risc, avandu-se in vedere parametrii specifici ce caracterizeaza evolutia si amploarea consecintelor acestuia.

In caz de situatii de urgenta actiunea de evacuare incepe imediat dupa identificarea pericolului sau dupa producerea acestuia, acordându-se prioritate evacuarii populatiei.

In functie de evolutia situatiei de urgenta si de gradul de asigurare cu mijloace de transport, evacuarea dintr-o zona sau localitate se poate efectua in totalitate sau partial, simultan ori succesiv.

Cine organizeaza evacuarea in situatii de urgenta

Organizarea evacuarii in situatii de urgenta se realizeaza de catre:

1) ministerele si institutiile publice centrale, pe baza planurilor de evacuare proprii, avizate de inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta si aprobate de ministrul de resort sau de conducatorul institutiei;

2) institutiile publice locale, pe baza planurilor de evacuare proprii, avizate de seful inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean/al municipiului Bucuresti si aprobate de ministrul sub a carui coordonare se afla;

3) autoritatile administratiei publice locale, pe baza planurilor de evacuare proprii, intocmite de personalul cu atributii in domeniu, avizate de vicepresedintele comitetului pentru situatii de urgenta si de seful inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean/al municipiului Bucuresti si aprobate de presedintele comitetului;

4) inspectoratele pentru situatii de urgenta judetene sau al municipiului Bucuresti, pentru evacuarea populatiei si a unor bunuri materiale, pe baza planurilor de evacuare proprii, avizate de vicepresedintele comitetului pentru situatii de urgenta si aprobate de presedintele comitetului;

5) operatorii economici, pe baza planurilor de evacuare proprii, avizate de seful inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean/al municipiului Bucuresti si aprobate de presedintele comitetului pentru situatii de urgenta local.

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]