Evacuarea in situatii de urgenta este masura de protectie civila luata inainte, pe timpul sau dupa producerea unei situatii de urgenta, la declararea starii de alerta si care consta in scoaterea din zonele afectate sau potential a fi afectate, in mod organizat, a populatiei, a unor institutii publice, operatori economici, animalelor, bunurilor materiale si in dispunerea lor in zone sau localitati care asigura conditii de protectie si supravietuire.
Actiunile de evacuare se planifica si se organizeaza in functie de tipul de risc, avandu-se in vedere parametrii specifici ce caracterizeaza evolutia si amploarea consecintelor acestuia.
In caz de situatii de urgenta actiunea de evacuare incepe imediat dupa identificarea pericolului sau dupa producerea acestuia, acordându-se prioritate evacuarii populatiei.
In functie de evolutia situatiei de urgenta si de gradul de asigurare cu mijloace de transport, evacuarea dintr-o zona sau localitate se poate efectua in totalitate sau partial, simultan ori succesiv.
Cine organizeaza evacuarea in situatii de urgenta
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Organizarea evacuarii in situatii de urgenta se realizeaza de catre:
1) ministerele si institutiile publice centrale, pe baza planurilor de evacuare proprii, avizate de inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta si aprobate de ministrul de resort sau de conducatorul institutiei;
2) institutiile publice locale, pe baza planurilor de evacuare proprii, avizate de seful inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean/al municipiului Bucuresti si aprobate de ministrul sub a carui coordonare se afla;
3) autoritatile administratiei publice locale, pe baza planurilor de evacuare proprii, intocmite de personalul cu atributii in domeniu, avizate de vicepresedintele comitetului pentru situatii de urgenta si de seful inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean/al municipiului Bucuresti si aprobate de presedintele comitetului;
4) inspectoratele pentru situatii de urgenta judetene sau al municipiului Bucuresti, pentru evacuarea populatiei si a unor bunuri materiale, pe baza planurilor de evacuare proprii, avizate de vicepresedintele comitetului pentru situatii de urgenta si aprobate de presedintele comitetului;
5) operatorii economici, pe baza planurilor de evacuare proprii, avizate de seful inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean/al municipiului Bucuresti si aprobate de presedintele comitetului pentru situatii de urgenta local.