Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Protectia muncii pentru activitatea de birou: atentie la prevederile privind volumul de aer necesar

ssmobligatii angajator ssmlegea nr 319/2006
In cazul angajatilor care isi desfasoara activitatea intr-un birou, este necesar sa cunoastem si sa respectam prevederile legale cu privire la volumul de aer necesar fiecarei persoane in parte.


Specialistii Portalssm.ro atrag atentia asupra faptului ca masurile prevazute de lege difera in functie de data la care au fost date in folosinta locurile de munca raspective.

Aceasta deoarece Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca reglementeaza acest aspect al protectiei muncii in mod diferit fata de vechea legislatia din domeniu.

Vechea legislatie in domeniul securitatii si sanatatii in munca continea prevederi referitoare la dimensionarea suprafetelor si a volumului de lucru. Astfel, Normele generale de protectia muncii (NGPM 2002) prevedeau la art. 206, alin (1) ca incaperile de lucru in care se desfasoara procese de munca sa aiba inaltimea minima de 3 m, iar pentru fiecare persoana sa se asigure un volum de cel putin 12 m3.

Legea nr. 319/2006 a abrogat Legea nr. 90/1996. Cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca, inclusiv cele referitoare la volumele de aer din incaperile de lucru, sunt stabilite prin HG nr. 1091/2006 (M. Of. nr. 739 din 30.08.2006).

Asadar, atentie la data in care a fost dat in folosinta locul de munca in care se desfasoara activitatea angajatilor!

Potrivit specialistilor Portalssm.ro, exista doua variante :

a) daca locurile de munca au fost utilizate pentru prima data dupa data intrarii in vigoare a HG nr. 1091/2006 , atunci ele trebuie sa indeplineasca cerintele minime de securitate si sanatate prevazute in anexa nr. 1 a acestui act normativ.

b) daca locurile de munca se aflau deja in folosinta inainte de data intrarii in vigoare a HG nr. 1091/2006, atunci ele trebuie sa indeplineasca cerintele minime de securitate si sanatate prevazute in anexa nr. 2 a acestui act normativ.

Punctul 15 din anexa 1 la HG nr. 1091/2006 prevede ca:

- incaperile de lucru trebuie sa aiba o suprafata, o inaltime si un volum de aer suficiente

- dimensiunile zonei neocupate a postului de lucru trebuie sa fie calculate astfel incat sa permita lucratorilor sa aiba suficienta libertate de miscare

Pentru a putea indeplini in mod corespunzator aceste cerinte, angajatorul are obligatia de a realiza evaluarea de risc pentru fiecare post in parte.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmobligatii angajator ssmlegea nr 319/2006

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 28 Iunie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Protectia muncii pentru activitatea de birou: atentie la prevederile privind volumul de aer necesar Nota: 3.72 din 5 - 9 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Reducerea Varstei Standard De PensionareIntrebare: In adeverinta primita de la Casa Judeteana de Pensii sunt mai multe luni in care figureaza atat zile lucrate in conditii de munca normale cat si zile lucrate in conditii de munca deosebite. De exemplu in luna iunie 2009 sunt 4 zile in conditii normale si 17 zile in conditii deosebite. In dreptul acelor 4 zile de conditii normale, in coloana "Tip asigurare", apare "OUG28/09 iar pentru zilele cu conditii deosebite apare "CM". Va rog sa-mi spuneti daca acele 17 zile lucrate in conditii deosebite co
 

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Totusi, unele "voci" spun ca daca in rubrica " Tip asigurar... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]