Va reamintim ca, in vederea autorizarii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la Inspectoratul Teritorial de Munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator.
Cererea va fi insotita de urmatoarele acte:
a) copii de pe actele de infiintare;
b) declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Modelele pentru cerere si declaratia pe propria raspundere se regasesc in Anexa nr. 1, respectiv Anexa nr. 2 la HG nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006, a securitatii si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
Inspectoratul teritorial de munca inregistreaza cererea de autorizare, verifica actele depuse si elibereaza un certificat constatator in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea cererii. Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorului sa desfasoare activitatile pentru care a obtinut certificatul.
In cazul in care in cadrul controalelor se constata incalcari ale prevederilor legale din domeniul securitatii si sanatatii in munca, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv, poate propune inspectoratului teritorial de munca inscrierea masurii de sistare a activitatii in certificatul constatator.
In baza propunerii inspectorului de munca, inspectoratul teritorial de munca consemneaza in certificatul constatator masura sistarii activitatii. Angajatorul poate relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea.
Procedura de obtinere a autorizatiei in temeiul Legii nr. 359/2004
In acest caz, autorizarea functionarii se face pe baza declaratiei pe propria raspundere si se desfasoara prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, la care persoana juridica are obligatia inregistrarii sediului social sau secundar.
La data eliberarii de catre oficiul registrului comertului a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, la data eliberarii certificatului de inscriere de mentiuni sau inainte de inceperea unei activitati care necesita autorizare, angajatorul are obligatia de a solicita autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
Angajatorul, in calitate de solicitant, va depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul competent:
cererea de inregistrare/autorizarea functionarii si declaratia pe propria raspundere prin care isi asuma responsabilitatea ca indeplinste conditiile legale privind securitatea si sanatatea in munca.
Documentele se depun indosariate si vor fi insotite de dovezile privind achitarea taxelor si tarifelor aferente.
Exista trei modele de declaratie pe propria raspundere...continuarea in Lucrarea Ghid practic Intocmirea dosarului SSM, realizata de specialistii de la Rentrop & Straton, detalii AICI >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Stabilirea sanctiunilor disciplinareIntrebare: Conform art. 250 din Codul muncii, angajatorul stabileste sanctiunea disciplinara aplicabila in functie de gravitatea abaterii, luand in considerare criterii precum comportamentul general in serviciu al salariatului si eventualele sanctiuni disciplinare aplicate anterior acestuia. In cazul unui salariat impotriva caruia, pe parcursul activitatii, au fost formulate mai multe plangeri legate de comportamentul sau, care insa nu au facut obiectul unei cercetari disciplinare, ori care a fost anterior...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pensie cu reducerea varstei standard de pensionare. Incetare CIMIntrebare: Vin cu rugamintea de a ne clarifica urmatoarea situatie. In cadrul unitatii noastre scolare avem o salariata nascuta la data de 06.01.1964 care si-a depus dosarul de pensionare incepand cu data de 01.09.2024, avand o vechime de 42 de ani in munca. In luna decembrie a i s-a comunicat decizia de pensionare. Intrebare: Salariata isi poate continua activitatea in baza aceluiasi contract individual de munca pana la implinirea varstei standard de pensionare fara suspendarea pensiei? Ce optiuni avem ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<