Autorizarea din punct de vedere SSM - ce OBLIGATII are angajatorul si cum se poate obtine? Specialistii explica

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
06 Iunie 2023
06 Iunie 2023
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
Autorizarea din punct de vedere SSMobligatii angajator ssm
Autorizarea din punct de vedere SSM - ce OBLIGATII are angajatorul si cum se poate obtine? Specialistii explica
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va reamintim ca, in vederea autorizarii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la Inspectoratul Teritorial de Munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator.
 
Cererea va fi insotita de urmatoarele acte:
 
a) copii de pe actele de infiintare;
b) declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
 
Modelele pentru cerere si declaratia pe propria raspundere se regasesc in Anexa nr. 1, respectiv Anexa nr. 2 la HG nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006, a securitatii si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Inspectoratul teritorial de munca inregistreaza cererea de autorizare, verifica actele depuse si elibereaza un certificat constatator in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea cererii. Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorului sa desfasoare activitatile pentru care a obtinut certificatul.
 
In cazul in care in cadrul controalelor se constata incalcari ale prevederilor legale din domeniul securitatii si sanatatii in munca, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv, poate propune inspectoratului teritorial de munca inscrierea masurii de sistare a activitatii in certificatul constatator.
 
In baza propunerii inspectorului de munca, inspectoratul teritorial de munca consemneaza in certificatul constatator masura sistarii activitatii. Angajatorul poate relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea.
 

Procedura de obtinere a autorizatiei in temeiul Legii nr. 359/2004

 
In acest caz, autorizarea functionarii se face pe baza declaratiei pe propria raspundere si se desfasoara prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, la care persoana juridica are obligatia inregistrarii sediului social sau secundar.
 
La data eliberarii de catre oficiul registrului comertului a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, la data eliberarii certificatului de inscriere de mentiuni sau inainte de inceperea unei activitati care necesita autorizare, angajatorul are obligatia de a solicita autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
 
Angajatorul, in calitate de solicitant, va depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul competent: 
 
cererea de inregistrare/autorizarea functionarii si declaratia pe propria raspundere prin care isi asuma responsabilitatea ca indeplinste conditiile legale privind securitatea si sanatatea in munca.
 
Documentele se depun indosariate si vor fi insotite de dovezile privind achitarea taxelor si tarifelor aferente.
 
Exista trei modele de declaratie pe propria raspundere...continuarea in Lucrarea Ghid practic Intocmirea dosarului SSM, realizata de specialistii de la Rentrop & Straton, detalii AICI >>>
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Concedierea pentru inaptitudine. Etape procedurale. Greseli frecvente:


Participati in data de 15 noiembrie la webinarul specializat sustinut de expertul prof. univ. dr. Raluca Dimitriu!

Temele care vor fi abordate la webinar
- Cine poate contesta fisa de aptitudine?
- Ce facem cu salariatul declarat „apt conditionat”?
- Cum se poate executa preavizul de catre salariatul declarat „inapt”?
- Diferenta dintre inaptitudine si invaliditate
- Diferenta dintre inaptitudine si necorespundere profesionala
- Etape procedurale. Greseli frecvente
- Practica judecatoreasca

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]