Va reamintim ca, in vederea autorizarii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la Inspectoratul Teritorial de Munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator.
Cererea va fi insotita de urmatoarele acte:
a) copii de pe actele de infiintare;
b) declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Modelele pentru cerere si declaratia pe propria raspundere se regasesc in Anexa nr. 1, respectiv Anexa nr. 2 la HG nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006, a securitatii si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
Inspectoratul teritorial de munca inregistreaza cererea de autorizare, verifica actele depuse si elibereaza un certificat constatator in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea cererii. Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorului sa desfasoare activitatile pentru care a obtinut certificatul.
In cazul in care in cadrul controalelor se constata incalcari ale prevederilor legale din domeniul securitatii si sanatatii in munca, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv, poate propune inspectoratului teritorial de munca inscrierea masurii de sistare a activitatii in certificatul constatator.
In baza propunerii inspectorului de munca, inspectoratul teritorial de munca consemneaza in certificatul constatator masura sistarii activitatii. Angajatorul poate relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea.
Procedura de obtinere a autorizatiei in temeiul Legii nr. 359/2004
In acest caz, autorizarea functionarii se face pe baza declaratiei pe propria raspundere si se desfasoara prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, la care persoana juridica are obligatia inregistrarii sediului social sau secundar.
La data eliberarii de catre oficiul registrului comertului a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, la data eliberarii certificatului de inscriere de mentiuni sau inainte de inceperea unei activitati care necesita autorizare, angajatorul are obligatia de a solicita autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
Angajatorul, in calitate de solicitant, va depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul competent:
cererea de inregistrare/autorizarea functionarii si declaratia pe propria raspundere prin care isi asuma responsabilitatea ca indeplinste conditiile legale privind securitatea si sanatatea in munca.
Documentele se depun indosariate si vor fi insotite de dovezile privind achitarea taxelor si tarifelor aferente.
Exista trei modele de declaratie pe propria raspundere...continuarea in Lucrarea Ghid practic Intocmirea dosarului SSM, realizata de specialistii de la Rentrop & Straton, detalii AICI >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate modificare durata determinata CIMIntrebare: Unul dintre salariatii societatii a fost promovat pe un post vacant in luna septembrie 2023. Postul acestuia a fost ocupat in mai 2024 de o alta persoana cu care s-a incheiat un contract individual de munca pe perioada determinata (mai 2024 -decembrie 2024) . Mentionez ca la momentul incheierii CIM pe perioada determinata nu s-a luat in calcul vreunul din cazurile prevazute la art. 83 C.Muncii. Ci doar faptul ca activitatea de coordonare si intocmire a documentelor specifice activitatii din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Tichetele de masa se acorda la functia de bazaIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta: daca in cadrul unei companii se acorda tichete de masa (este inclusa o prevedere in acest sens si in Regulamentul Intern), este posibil ca un angajat care va avea norma de 2h/zi sa nu beneficieze de aceste tichete, avand in vedere faptul ca nu are norma intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<