Ministerul Finantelor a anuntat ca in perioada imediat urmatoare, in cadrul unui program pilot, va fi implementat un sistem de facturare electronica - e-factura - care va permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor emise de agentii economici in relatia cu institutiile statului.
"Dincolo de problemele cauzate de criza sanitara, cercetarile arata ca 30% dintre IMM-uri considera ca mediul de afaceri este favorabil, una dintre marile probleme fiind birocratia. Aceasta perioada ne-a oferit un bun prilej pentru a impune noi metode de lucru in diverse zone ale administratiei centrale si locale. IMM-urile dispun acum de mai multe mijloace electronice de interactiune cu autoritatile si vom continua sa consolidam digitalizarea administratiei pentru a elimina celebrele cozi la ghisee. Astfel ca, in perioada imediat urmatoare, Ministerul Finantelor va implementa in cadrul unui program pilot un sistem de facturare electronica, care va permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor emise de agentii economici in relatia cu institutiile statului, proiectul e-factura", a anuntat, miercuri, Lucian Heius, secretar de stat in MF, la lansarea lucrarii "Carta Alba a IMM-urilor din Romania", citat de Agerpres.
Astfel, acesta a precizat ca este esential pentru mediul de afaceri si timpul risipit din cauza birocratiei.
"Dumneavoastra trebuie sa alocati mai putina energie si mai putin timp si mai putini bani, bineinteles, in interactiunea cu statul, pentru a putea dedica toate aceste resurse afacerilor pe care le conduceti. Sunt convins ca reducerea birocratiei si stimularea interactiunii digitale cu administratia vor genera efecte cu adevarat benefice si va vor demonstra preocuparea permanenta a Guvernului pentru problemele cu care va confruntati. Nu doar nivelul impozitelor este un element esential pentru anumite afaceri, ci si/sau mai degraba dificultatea de a le plati si timpul consumat in hatisul birocratic. In calitate de intreprinzatori, asigurati peste 1,3 milioane de angajati si aveti o cifra de afaceri totala de peste 150 de miliarde de euro. Va asigur ca vocea dumneavoastra, a oamenilor de afaceri din Romania, este ascultata si i se acorda atentia cuvenita in cadrul Ministerului Finantelor", a explicat Heius in cadrul evenimentului amintit.
De asemenea, acesta a transmis mediului de afaceri ca relatia cu ANAF se va imbunatati si moderniza in continuare in anii urmatori.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Varsta de pensionare. Data incetare CIMIntrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu de odihna in functie de vechimeIntrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal (in zile lucratoare) pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor <<