Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Obligativitatea cursurilor PSI in cadrul institutiilor publice

PSIaparare impotriva incendiilorcursuri PSIinstitutie publica
In cadrul unei institutii publice de stat din administratia centrala, care sunt persoanele carora le revine obligatia de a absolvi cursuri in domeniul SSM si/sau PSI?

Conducatorul unei institutii publice nu are obligatia de a urma si absolvi cursuri PSI.

Obligatia pe line de PSI a conducatorului unei institutii publice este de a organiza si de a desfasura activitatea de aparare impotriva incendiilor.

Aceasta obligatie poate fi indeplinita prin infiintarea unui compartiment PSI sau prin numirea unui cadru tehnic responsabil cu aceasta activitate.

Cadrele tehnice sau personalul cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor trebuie sa indeplineasca prevederile legale privind formarea si certificarea competentei profesionale.

In aceea ce priveste apararea impotriva incendiilor, conducatorul institutiei publice are, de asemenea, obligatia de:

- a stabili, prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea sa
- a le actualiza ori de cate ori apar modificari
- a le aduce la cunostinta salariatilor, utilizatorilor si oricaror persoane interesate.

Conform prevederilor legale in vigoare, cadrele tehnice PSI au urmatoarele obligatii:

- sa controleze aplicarea normelor de aparare impotriva incendiilor;

- sa propuna bugetul cu fondurile necesare organizarii activitatii de aparare impotriva incendiilor, dotarii cu mijloace tehnice pentru apararea impotriva incendiilor si echipamente de protectie specifice;

- sa indrume si sa controleze activitatea de aparare impotriva incendiilor si sa analizeze respectarea incadrarii in criteriile de constituire a serviciilor de urgenta voluntare sau private, dupa caz, in institutia din care face parte;

- sa prezinte conducerii, semestrial sau ori de cate ori situatia impune, raportul de evaluare a capacitatii de aparare impotriva incendiilor.

Asadar, obligativitatea cursurilor in domeniul PSI nu revine conducatorului institutiei publice, ci cadrului tehnic desemnat.

Formarea, evaluarea si certificarea competentei profesionale a cadrelor tehnice sau personalului cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor se realizeaza in centre de formare si evaluare abilitate prin lege, pe baza standardelor ocupationale recunoscute la nivel national.

Raspuns oferit de specialistii Portalssm.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PSIaparare impotriva incendiilorcursuri PSIinstitutie publica

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 20 Mai 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Obligativitatea cursurilor PSI in cadrul institutiilor publice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Decizie Medicala Capacitate MuncaIntrebare: Buna! Am primit de la o angajata decizie medicala asupra capacitatii de munca, gradul III, data livrarii invaliditatii fiind 28.02.2019, termen de revizuire 17.02.2020. Cum fac modificarile in revisal? Pot prin act aditional la cim sa ii reduc la jumate de norma incepand cu 01.03.2019? Nu trebuia transmis cu o zi anterioara modificarii cim? Multumesc
 

Raspuns: Pana la data la care va prezinta decizia de pensionare cu invaliditate de grad IIIputeti sa-i inchei... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]