Conducatorul unei institutii publice nu are obligatia de a urma si absolvi cursuri PSI.
Obligatia pe line de PSI a conducatorului unei institutii publice este de a organiza si de a desfasura activitatea de aparare impotriva incendiilor.
Aceasta obligatie poate fi indeplinita prin infiintarea unui compartiment PSI sau prin numirea unui cadru tehnic responsabil cu aceasta activitate.
Cadrele tehnice sau personalul cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor trebuie sa indeplineasca prevederile legale privind formarea si certificarea competentei profesionale.
In aceea ce priveste apararea impotriva incendiilor, conducatorul institutiei publice are, de asemenea, obligatia de:
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
250 Modele Fise de Post
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
- a stabili, prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea sa
- a le actualiza ori de cate ori apar modificari
- a le aduce la cunostinta salariatilor, utilizatorilor si oricaror persoane interesate.
Conform prevederilor legale in vigoare, cadrele tehnice PSI au urmatoarele obligatii:
- sa controleze aplicarea normelor de aparare impotriva incendiilor;
- sa propuna bugetul cu fondurile necesare organizarii activitatii de aparare impotriva incendiilor, dotarii cu mijloace tehnice pentru apararea impotriva incendiilor si echipamente de protectie specifice;
- sa indrume si sa controleze activitatea de aparare impotriva incendiilor si sa analizeze respectarea incadrarii in criteriile de constituire a serviciilor de urgenta voluntare sau private, dupa caz, in institutia din care face parte;
- sa prezinte conducerii, semestrial sau ori de cate ori situatia impune, raportul de evaluare a capacitatii de aparare impotriva incendiilor.
Asadar, obligativitatea cursurilor in domeniul PSI nu revine conducatorului institutiei publice, ci cadrului tehnic desemnat.
Formarea, evaluarea si certificarea competentei profesionale a cadrelor tehnice sau personalului cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor se realizeaza in centre de formare si evaluare abilitate prin lege, pe baza standardelor ocupationale recunoscute la nivel national.
Raspuns oferit de specialistii Portalssm.ro