Conform acestui contract, trebuiau transportate cu autobasculantele din dotarea furnizorului agregate de cariera (piatra, nisip, balast etc.).
In ziua producerii evenimentului lucratorii societatii F s-au prezentat la munca la ora 700. Acestia au primit instructajul zilnic cu privire la securitatea si sanatatea in munca, precum si distribuirea sarcinilor de munca pentru ziua respectiva de la seful de cariera. in urma repartitiei sarcinilor de munca pe lucratori, numitului X, in calitate de sofer, i-a revenit sarcina de a transporta agregate de cariera la santierul de amenajare a cursului de apa respectiv, iar numitul Y, de meserie ifronist, a fost repartizat si el la acelasi santier, unde urma sa-si desfasoare activitatea pe un incarcator frontal.
Numitul Y trebuia sa ajunga la santier cu o autoutilitara destinata transportului muncitorilor, dar acesta si-a exprimat dorinta de a se deplasa cu autobasculanta condusa de soferul X, contrar dispozitiilor scrise primite.
Autobasculanta in cauza era inregistrata la o primarie din zona, fiind destinata transportului in incinta carierei (nu si pe drumurile publice). Evacuarea materialului din bena autobasculantei se face prin basculare stanga, dreapta si spate. Echipamentul de munca respectiv a fost supus unei revizii tehnice efectuata de un service autorizat de R.A.R., dar nu era dotat cu anvelope de iarna M&S, in conditiile in care drumul pana la cariera era acoperit cu zapada batatorita si portiuni de gheata.
Dupa aproximativ 2 km, drumul a devenit sinuos si cu declivitate marita. Obsevand conditiile de drum, conducatorul auto X a cuplat diferentialul si satelitii masinii. Cu toate acestea, autobasculanta, avandu-l pe scaunul din dreapta pe ifronistul Y, intr-o curba usoara la dreapta a inceput sa patineze si sa derapeze in spate. X a incercat sa... continuarea pe PortalSSM.ro
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Orele suplimentare si munca in zi de repaus