SSM: ce trebuie sa stie angajatorii si angajatii despre fisa de identificare a factorilor de risc profesional

fisa risc profesionalfisa risc profesional ssmssm angajatori
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice angajator este obligat, conform legislatiei in vigoare, sa ia toate masurile necesare, astfel incat angajatii sa lucreze in conditii optime, respectandu-se toate normele de sanatate si securitate in munca.

 
 
Toate aceste prevederi sunt stabilite de Legea nr. 319/2006, iar pentru prevenirea imbolnavirii lucratorilor cu boli profesionale cauzate de agenti nocivi chimici, fizici, fizico-chimici sau biologici, caracteristici locului de munca, precum si a suprasolicitarii diferitelor organe sau sisteme ale organismului in procesul de munca sunt stabilite prin HG nr.355/2007.


 
 
Fisa de identificare a factorilor de risc profesional trebuie intocmita in mai multe exemplare? Cand trebuie prezentata salariatilor si unde se pastreaza aceasta?
 


 
Orice angajat trebuie sa stie ca dosarul sau medical si fisa de identificare a factorilor de risc profesional se pastreaza la cabinetul de medicina muncii pe durata derularii contractului cu angajatorul.


 
In acest context, angajatorul este obligat sa ii ofere salariatului, la solicitare, copii ale dosarului sau medical si ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional. Acest lucru se va petrece atunci cand salariatul decide sa se angajeze in alta companie, iar atunci va fi necesara predarea structurii de medicina muncii a unitatii respective.

 
 
Asadar, angajatorul trebuie sa pastreze lista locurilor de munca cu riscuri profesionale si fisele de aptitudine care finalizeaza examenul medical. O copie a fisei de aptitudine va fi transmisa si salariatului.



 
 
ATENTIE: Asa cum am mentionat mai sus, fisa de identificare a factorilor de risc profesional se pastreaza la cabinetul medical de medicina muncii, dar totusi angajatorul ar trebui sa pastreze o copie a acesteia, dat fiind faptul ca este nevoie de aceasta pentru completarea dosarului de cercetare, in contextul in care se produce un accident de munca.



 
 
Mai multe despre sanatatea si securitatea in munca poti citi pe PortalSSM
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fisa risc profesionalfisa risc profesional ssmssm angajatori

Data aparitiei: 18 Noiembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: ce trebuie sa stie angajatorii si angajatii despre fisa de identificare a factorilor de risc profesional Nota: 3.25 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]