Cercetarea evenimentelor are ca scop stabilirea imprejurarilor si a cauzelor care au condus la producerea acestora, a reglementarilor legale incalcate, a raspunderilor si a masurilor ce se impun a fi luate pentru prevenirea producerii altor cazuri similare si, respectiv, pentru determinarea caracterului accidentului.
Nu uitati faptul ca cercetarea se face imediat dupa comunicare.
De asemenea, tineti cont de faptul ca rezultatul cercetarii evenimentului se va consemna intr-un proces-verbal. In caz de deces al persoanei accidentate ca urmare a unui eveniment, institutia medico-legala competenta este obligata sa inainteze inspectoratului teritorial de munca, in termen de 7 zile de la data decesului, o copie a raportului de constatare medico-legala.
Cercetarea evenimentelor este obligatorie si se efectueaza dupa cum urmeaza:
- de catre angajator, in cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Legis Plus Legislatia Muncii
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
- de catre inspectoratele teritoriale de munca, in cazul evenimentelor care au produs invaliditate evidenta sau confirmata, deces, accidente colective, incidente periculoase, in cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca lucratorilor la angajatorii persoane fizice, precum si in situatiile cu persoane date disparute;
- de catre Inspectia Muncii, in cazul accidentelor colective, generate de unele evenimente deosebite, precum avariile sau exploziile;
- de catre autoritatile de sanatate publica teritoriale, respectiv a municipiului Bucuresti, in cazul suspiciunilor de boala profesionala si a bolilor legate de profesiune.
Acest articol reprezinta un extras din Ghidul directorului SRL