Procedura consultarii in elaborarea regulamentului intern. Ce obligatii exista?

consultare regulament internnota de inventarcomunicare regulament intern
Procedura consultarii in elaborarea regulamentului intern. Ce obligatii exista?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
“Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu exceptia microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz. De regula, modificarea regulamentului intern se realiza printr-o decizie unilaterala a angajatorului, insusita si de reprezentantii salariatilor/sindicat (cu rol consultativ). Cum trebuie sa procedeze astfel incat sa poate face dovada societatea, daca e cazul, in instanta, ca si-a indeplinit obligatia de consultare? Care este baza legala intocmirii unui astfel de convocator?”
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 241 din Codul muncii, regulamentul intern se întocmeste de catre angajator, cu exceptia microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
 
Aceasta prevedere legala din Codul muncii stabileste ca intocmirea regulamentului intern se face cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz. Prin urmare, atat intocmirea initiala cat si cea ulterioare constand in modificarile aduse regulamentului intern pot fi facute cu consultarea mentionata.
 
Nu doar intocmirea initiala se face cu consultare ci si orice intocmire ulterioara deoarece legea nu distinge dupa cum este vorba de intomirea initiala sau de modificarea/completarea regulamentului.
 
In ceea ce priveste procedura, angajatorul poate transmite sindicatului sau reprezentantilor salariatilor, proiectul de modificare a regulamentului intern insotit de o adresa in care va specifica ca acestia sunt invitati intr-un anumit termen sa isi exprime punctul de vedere. Termenul va fi stabilit in mod rezonabil pentru a permite reprezentantilor angajatilor sa examineze problema în mod adecvat si sa elaboreze un punct de vedere. Avand in vedere ca este vorba de consultare si nu de acord, daca sindicatului sau reprezentantilor salariatilor isi exprima punctul de vedere in termenul comunicat, angajatorul poate adopta regulamentul intern tinand sau nu cont de acest punct de vedere. Daca sindicatului sau reprezentantilor salariatilor nu isi exprima punctul de vedere in termenul comunicat, angajatorul poate adopta regulamentul intern dupa expirarea termenului.
 
Dovada comunicarii adresei poate fi facuta in functie de modalitatea in care se face comunicarea: semnatura reprezentantului sindicatului/reprezentantilor salariatilor pe un exemplar al adresei prin care se comunica regulamentul intern, nota de inventar si confirmarea de primire in cazul comunicarii prin posta cu confirmare de primire si nota de inventar etc.
 
Raspuns oferit de Rodica Mantescu, Specialist in legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
consultare regulament internnota de inventarcomunicare regulament intern

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 10 Iunie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Procedura consultarii in elaborarea regulamentului intern. Ce obligatii exista? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Vanzare autorizatie farmacie. Concedierea salariatilorIntrebare: In cazul unei societati comerciale care desfasoara activitate in domeniul comertului cu amanuntul in farmacii, care detine mai multe puncte de lucru in Bucuresti si Ilfov si care decide vanzarea caenului (autorizatiei de farmacie) unui punct de lucru. Ce obligatii are fata de salariati? Poate sa pastreze o parte dintre ei , pe care o poate reloca in celelalte puncte de lucru? E obligata sa-i relocheze pe toti? Daca ptr farmacistul sef nu mai are post disponibil in celelalte puncte de lucru si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Declaratia 112 in luna septembrie 2020Intrebare: In luna Septembrie 2020 am avut 35 de salariati care au lucrat 4h/zi intreaga luna sau mai putin, s-a aplicat OUG132/2020 (publicat in 10 august in MO, in vigoare de la 10 august). Atat programul SAGA cat si D112 nu ofereau posibilitatea de a inregistra in statul de plata Reducere timp de lucru 50%, astfel incat am calculat manual taxele pentru bugetul de stat datorate pentru sumele din indemnizatiile cuvenite, si le-am platit impreuna cu sumele de taxe datorate pentru celelalte zile si ceilalti...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]