Procedura consultarii in elaborarea regulamentului intern. Ce obligatii exista?

consultare regulament internnota de inventarcomunicare regulament intern
Procedura consultarii in elaborarea regulamentului intern. Ce obligatii exista?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
“Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu exceptia microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz. De regula, modificarea regulamentului intern se realiza printr-o decizie unilaterala a angajatorului, insusita si de reprezentantii salariatilor/sindicat (cu rol consultativ). Cum trebuie sa procedeze astfel incat sa poate face dovada societatea, daca e cazul, in instanta, ca si-a indeplinit obligatia de consultare? Care este baza legala intocmirii unui astfel de convocator?”
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 241 din Codul muncii, regulamentul intern se întocmeste de catre angajator, cu exceptia microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
 
Aceasta prevedere legala din Codul muncii stabileste ca intocmirea regulamentului intern se face cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz. Prin urmare, atat intocmirea initiala cat si cea ulterioare constand in modificarile aduse regulamentului intern pot fi facute cu consultarea mentionata.
 
Nu doar intocmirea initiala se face cu consultare ci si orice intocmire ulterioara deoarece legea nu distinge dupa cum este vorba de intomirea initiala sau de modificarea/completarea regulamentului.
 
In ceea ce priveste procedura, angajatorul poate transmite sindicatului sau reprezentantilor salariatilor, proiectul de modificare a regulamentului intern insotit de o adresa in care va specifica ca acestia sunt invitati intr-un anumit termen sa isi exprime punctul de vedere. Termenul va fi stabilit in mod rezonabil pentru a permite reprezentantilor angajatilor sa examineze problema în mod adecvat si sa elaboreze un punct de vedere. Avand in vedere ca este vorba de consultare si nu de acord, daca sindicatului sau reprezentantilor salariatilor isi exprima punctul de vedere in termenul comunicat, angajatorul poate adopta regulamentul intern tinand sau nu cont de acest punct de vedere. Daca sindicatului sau reprezentantilor salariatilor nu isi exprima punctul de vedere in termenul comunicat, angajatorul poate adopta regulamentul intern dupa expirarea termenului.
 
Dovada comunicarii adresei poate fi facuta in functie de modalitatea in care se face comunicarea: semnatura reprezentantului sindicatului/reprezentantilor salariatilor pe un exemplar al adresei prin care se comunica regulamentul intern, nota de inventar si confirmarea de primire in cazul comunicarii prin posta cu confirmare de primire si nota de inventar etc.
 
Raspuns oferit de Rodica Mantescu, Specialist in legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
consultare regulament internnota de inventarcomunicare regulament intern

Data aparitiei: 10 Iunie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Procedura consultarii in elaborarea regulamentului intern. Ce obligatii exista? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]