Caz practic: Angajatorul este obligat sa insereze in Regulamentul Intern o solicitare pe care nu o agreeaza?

Regulamentul internmodificarea regulamentului intern
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce se intampla daca angajatorul nu este cu niciun chip de acord cu una dintre solicitarile salariatilor? Angajatorul trebuie sa insereze aceste solicitari in Regulamentul intern? Poate izbucni o greva in randul salariatilor?

Raspunsul este negativ. Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului.
Evident, el trebuie redactat cu respectarea prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca aplicabil.

Daca in continutul Regulamentului intern sunt cuprinse prevederi nelegale, acesta va putea fi contestat in instanta de catre salariatii nemultumiti.

Dar in nici un caz nemultumirea salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern nu poate conduce la izbucnirea unei greve.

"Regulamentul intern este un act unilateral al dvs., al angajatorului. Nu trebuie sa-l negociati cu nimeni, nici cu sindicatul, nici cu salariatii. Puteti trece in el ce vreti: reguli de conduita, diverse elemente organizatorice, proceduri interne sau dispozitii detaliate privind actiuni precum concedierea, suspendarea CIM, timpul de munca, plata salariilor, concediile. Aflati aici continuarea >>>"

Exemplu
Art. 24 din Regulamentul intern  prevede:
“In cazul in care un salariat este surprins in flagrant la savarsirea unei abateri disciplinare, aplicarea sanctiunii disciplinare corespunzatoare se va putea realiza fara audierea acestuia”.

Sindicatul constituit in societate considera ca textul incalca prevederile imperative ale art. 251 din Codul muncii, republicat. Ca urmare, decide declansarea unui conflict de munca.

Solutia pentru care a optat sindicatul este nelegala. Aceasta deoarece, potrivit dispozitiilor Legii nr. 62/2011, conflictele de munca pot avea ca obiect numai stabilirea conditiilor de munca cu ocazia negocierii contractelor colective de munca.

Solutia corecta ar fi fost sesizarea angajatorului cu privire la caracterul nelegal al prevederii cuprinse in art. 24 din Regulamentul intern. Apoi, daca angajatorul ar fi refuzat in continuare modificarea, ar fi fost sesizata instanta judecatoreasca. S-ar fi declansat deci nu un conflict de interese, ci un conflict de drepturi.

In cazul noilor angajati, Regulamentul intern trebuie elaborat in termen de 60 de zile de la infiintare.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Gabriela Dita


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Regulamentul internmodificarea regulamentului intern

Data aparitiei: 09 Martie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Caz practic: Angajatorul este obligat sa insereze in Regulamentul Intern o solicitare pe care nu o agreeaza? Nota: 3 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]