Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Putem scoate salariile compensatorii din Regulamentul intern?

Codul munciiregulamentul intern


Regulamentul intern este reglementat de dispozitiile art. 241 – 246 din Codul muncii ,
Astfel, regulamentul intern se Intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

In conformitate cu dispozitiile art. 242 din Codul muncii regulamentul intern cuprinde cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.

Potrivit art. 243 din Codul muncii regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.

Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator.

Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.

Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.

Orice modificare ce intervine In continutul regulamentului intern este supusa procedurilor de informare prevazute la art. 243 din Codul muncii .

Totodata, orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, In masura in care face dovada incalcarii unui drept al sau.

Controlul legalitatii dispozitiilor cuprinse in regulamentul intern este de competenta instantelor judecatoresti, care pot fi sesizate in termen de 30 de zile de la data comunicarii de catre angajator a modului de solutionare a sesizarii formulate potrivit alin. (1).

In lipsa unor prevederi legale exprese in acest sens, apreciez ca nimic nu impiedica ca printr-un inscris separat sa se modifice/completeze regulamentul intern intocmit initial. Denumirea de Anexa o consider mai apropriata inscrisului prin care se modifica regulamentul initial. Veti avea in vedere ca pentru modificarea prevederilor cuprinse in regulamentul intern angajatorul trebuie sa respecte dispozitiile legale stabilite pentru elaborarea acestuia.

Astfel, modificarea regulamentului intern se va face de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz. Totodata, angajatorul are obligatia de informare a salariatilor cu privire la aceste modificari ale continutul regulamentului intern si de a afisa la sediul angajatorului aceste modificari, in baza art. 244 coroborat cu art. 243 din Codul muncii , republicat.

Aceste modificari ale regulamentului intern isi vor produce efectele fata de salariati de la momentul incunostiintarii lor asupra modificarilor intervenite.

In ceea ce priveste excluderea din regulamentul intern a unor prevederi trebuie avut in vedere ca prin aceasta sa nu fie incalcate dispozitiile art. 242 din Codul muncii , respectiv prevederile eliminate sa nu fie dintre cele obligatoriu a fi cuprinse in regulamentul intern.

Atragem, totodata, atentia ca in cazul in care ajutoarele si salariile compensatorii in speta sunt prevazute intr-un contract colectiv de munca incheiat la un nivel superior si aplicabil angajatorului, prevederile contractului colectiv de munca aplicabil sunt obligatorii indiferent daca acestea se regasesc sau nu in regulamentul intern.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul munciiregulamentul intern

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 Ianuarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Putem scoate salariile compensatorii din Regulamentul intern? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Telemunca. Locul muncii in alt statIntrebare: Unul din angajatii unei societati comerciale doreste sa plece in Canada, pentru o perioada de timp, iar angajatorul doreste sa ii incheie un act aditional cu clauza de telemunca (salariatul sa isi desfasoare activitatea din Canada, prin intermediul tehnologiei informatice). In acord cu prevederile Legii 81/2018,contractul individual de munca se incheie si se modifica, dupa caz, pentru salariaii care desfoara activitatea de telemunca, in condiiile prevzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Radiere contract si salariatIntrebare: Am inregistrat in Revisal din greseala o persoana care nu are legatura cu firma si am procedat in felul urmator: am radiat contractul dupa care am radiat si salariatul si am transmis registrul nou in regespe portalul inspectia muncii. In registrul salariati din Revisal numai apare contractul si salaritul radiat insa cand verific pe portal apare persoana si contractul ca fiind activ . Se mai fac alte operatiuni ca pe platforma ITM sa nu mai aparasau sa apara radiat salariatul si contractul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]