In ceea ce priveste activitatile in domeniul securitatii si sanatatii in munca (SSM), in functie de marimea intreprinderii acestea se pot asigura de catre angajator, de unul sau mai multi lucratori desemnati de catre angajator, prin serviciul intern de prevenire si protectie sau prin serviciile externe, in conformitate cu dispozitiile cuprinse in art. 16, 17, 18 si 19 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
In randurile urmatoare vom prezenta un mode al deciziei de infiintare a serviciului intern de prevenire si protectie, conform PortalSSM.ro:
Decizie infiintare serviciu intern de prevenire si protectie
DECIZIE
nr. ...................din .........................
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Avand în vedere prevederile din:
-Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata în 1998,
-Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii în munca,
-Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii în munca, cu modificarile si completarile ulterioare,
dl./dna…………………….., in calitate de angajator/reprezentant legal al angajatorului pentru societatea ................................., emite urmatoarea decizie:
DECIZIE
Art. 1
Începand cu data de ......................., se constituie serviciul intern de prevenire si protectie al societatii ...................................., ca o structura distincta in subordinea directa a angajatorului/ a Directorului General.
Art. 2
Structura (*) serviciului intern de prevenire si protectie este urmatoarea:
-conducatorul serviciului intern de prevenire si protectie ..........................................
-lucratorii: ......................................................................................................................
Art. 3
Atributiile serviciului intern de prevenire si protectie sunt prezentate în anexa 1(**) la prezenta decizie.
Art. 4
Persoanele nominalizate vor duce la îndeplinire prezenta decizie.
Prezenta decizie se va aduce la cunostinta tuturor departamentelor societatii.
Angajator/Reprezentant legal al angajatorului
(*) Angajatorul va stabili structura serviciului intern de prevenire si protectie în functie de marimea întreprinderii si/sau unitatii si/sau riscurile la care sunt expusi lucratorii, precum si de distributia acestora în cadrul întreprinderii si/sau unitatii.
(**) In anexa 1 vor fi prevazute activitatile de prevenire si protectie pentru efectuarea carora serviciul intern de prevenire si protectie are capacitatea si mijloacele adecvate. Activitatile de prevenire si protectie sunt cele prevazute la art. 15 din HG nr. 1425/2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.