Sistemele de invatamant poarta vina pentru unele lipsuri de pe piata muncii

23 Septembrie 2013
23 Septembrie 2013
Resurse Umaneformare profesionalatinerieducatiesisteme educationaleloc de muncapiata muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Nu este o noutate faptul ca in fiecare an, dupa absolvire, valuri de tineri incearca sa isi gaseasca un loc de munca, insa fara succes.

Discrepante majore intre cerintele pietei muncii si pregatirea profesionala a tinerilor par sa se accentueze de la an la an.

Eurodeputata slovaca Katarína Nevedalova a prezentat recent un raport despre situatia tinerilor cu educatie, dar fara un loc de munca.

Raportul adoptat la 17 septembrie de catre comisia pentru cultura raspunde mai multor intrebari:

Sistemele educationale variaza in statele membre, dar care sunt slabiciunile acestora in general?

Sistemele educationale UE nu reflecta cerintele de pe piata muncii. Numarul de absolventi este mare, dar mare este si numarul somerilor, deoarece educatia nu corespunde necesitatilor de pe piata.

Tinerii, cand hotarasc ce vor sa studieze, trebuie sa se gandeasca bine ce pot face apoi cu acele studii.

Stim care sunt si care vor fi nevoile pe piata muncii in urmatorii 20 de ani. Dar trebuie sa ne pregatim pentru viitor. Vorbim despre imbatranirea populatiei, dar nimeni nu se gandeste cum vom avea grija de cei in varsta, la faptul ca avem nevoie de infirmiere, de doctori. Stim ca in doi ani, UE va avea nevoie de un milion de muncitori in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, dar in momentul de fata acesti oameni nu sunt in scoala.

In raport aratati necesitatea parteneriatelor…

Profesorii trebuie sa stie pentru cine isi pregatesc studentii, pentru ce piata, pentru ce angajatori. Sistemul dual, in care o scoala este in parteneriat cu o companie, in care studentii fac stagii, este cel mai bun in momentul de fata. Unele companii pregatesc chiar si profesorii care transmit mai departe, studentilor, deprinderile adecvate.

Considerati ca invatarea pe tot parcursul vietii are un rol important. De ce?

Conform estimarilor Comisiei, o persoana va trebui sa isi schimbe locul de munca de pana la 10 ori pe parcursul vietii active. Va trebui sa se adapteze la noi cerinte, tehnologii – pentru acest lucru este buna invatarea pe tot parcursul vietii.

Cu toate acestea, educatia este de competenta statelor membre. Ce poate face UE in acest domeniu?

UE poate face recomandari. Avem si un nou program Erasmus+ pentru 2014-2020, atat pentru studenti, cat si pentru profesori.

(Sursa: Parlamentul European)

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<


 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 
Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]