Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Comisia Europeana: Europa are nevoie de o reorganizare radicala a invatamantului

reorganizarea invatamantuluirata somajuluipiata munciicomisia europeana


In randul tinerilor, rata somajului este de aproape 23% in intreaga Uniune Europeana, desi exista peste 2 milioane de locuri de munca vacante care nu pot fi ocupate. Europa are nevoie de o reorganizare radicala a modului in care sistemele de invatamant si formare contribuie la dezvoltarea competentelor necesare pe piata muncii. Este o provocare cum nu se poate mai dificila in contextul masurilor de austeritate generalizate si al reducerilor din cadrul bugetelor pentru educatie. Comisia Europeana lanseaza o strategie denumita "Reorganizarea invatamantului" destinata sa incurajeze statele membre sa ia masuri imediate pentru a asigura formarea, in randul tinerilor, a competentelor si aptitudinilor necesare pe piata muncii si pentru a-si atinge obiectivele in materie de crestere si de creare de locuri de munca.

    
Androulla Vassiliou, comisarul pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret, a declarat: "Reorganizarea invatamantului nu este doar o chestiune de bani: desi este adevarat ca trebuie sa investim mai mult in educatie si formare, este limpede ca sistemele de invatamant trebuie sa fie modernizate si dotate cu un mod de functionare mai flexibil pentru a raspunde necesitatilor reale ale societatii contemporane.Europa va reveni la o crestere sustinuta numai prin formarea de profesionisti inalt calificati si adaptabili care sa poata contribui la inovare si antreprenoriat. Realizarea de investitii eficiente si bine orientate este esentiala in acest sens, insa nu ne vom atinge obiectivele reducand bugetele pentru educatie."
    
    

Strategia "Reorganizarea invatamantului" vizeaza o schimbare radicala a sistemelor educative, concentrandu-se mai mult asupra "rezultatelor invatarii", si anume asupra cunostintelor, competentelor si aptitudinilor pe care le dobandesc elevii. Simplul fapt de a fi participat la procesul educational nu mai este suficient. in plus, mai trebuie imbunatatite considerabil si cunostintele elementare in materie de citit, scris si socotit si trebuie dezvoltate sau consolidate competentele antreprenoriale si spiritul de initiativa (a se vedea IP/12/1224 privind apelul la o orientare mai puternica asupra noilor competente in scoli).

Pentru a se asigura o mai mare compatibilitate a invatamantului cu necesitatile elevilor si ale pietei muncii, metodele de evaluare trebuie adaptate si modernizate. Ar trebui intensificata utilizarea TIC si a resurselor educationale deschise in toate contextele educationale. Profesorii trebuie sa-si actualizeze propriile competente prin formare periodica. De asemenea, strategia face apel la statele membre sa consolideze legaturile dintre scoala si angajatori, sa apropie intreprinderile de sala de clasa si sa le permita tinerilor sa descopere universul muncii prin intensificarea activitatilor de invatare intr-un mediu profesional. Ministri educatiei din UE sunt incurajati, de asemenea, sa-si intensifice cooperarea in acest domeniu la nivel national si european.

Printre alte masuri propuse se numara un nou criteriu de referinta pentru invatarea limbilor straine, orientarile privind evaluarea si dezvoltarea educatiei antreprenoriale, precum si o analiza a impactului la nivelul UE privind utilizarea TIC si a resurselor educationale deschise in invatamant, pentru a deschide calea unei noi initiative, care va fi lansata in 2013, privind "Deschiderea invatamantului", al carei scop este de a valorifica la maximum potentialul TIC pentru educatie.
    
    
Context

Competentele sunt esentiale pentru productivitate, iar Europa trebuie sa reactioneze, data fiind cresterea calitatii educatiei si a ofertei de competente pe plan mondial. Prognozele indica faptul ca, in 2020, peste o treime dintre locurile de munca din UE vor putea fi ocupate numai de absolventi de invatamant tertiar si ca numai 18% dintre locurile de munca vor fi disponibile pentru persoane cu un nivel redus de calificare.

In prezent, 73 de milioane de europeni, adica aproximativ 25% dintre adulti, au un nivel scazut de educatie. Aproape 20% dintre tinerii de 15 ani sunt analfabeti, iar in cinci tari, peste 25% dintre acestia au un nivel scazut al competentelor de citire (Bulgaria - 41%, Romania - 40%, Malta - 36%, Austria - 27,5% si Luxemburg - 26%). Abandonul scolar ramane la niveluri inacceptabil de ridicate in mai multe state membre: 26,5% in Spania si 23,2% in Portugalia (obiectivul UE este de sub 10%). Dintre adulti, mai putin de 9% participa la formarea pe tot parcursul vietii (obiectivul UE este de 15%).

Recomandarile conturate in "Reorganizarea invatamantului" se bazeaza pe concluziile "Monitorului educatiei si formarii" din 2012, o noua ancheta anuala a Comisiei care evidentiaza oferta de competente din statele membre.
    
"Reorganizarea invatamantului" pe scurt:

    Trebuie sa se puna mai mult accentul pe dezvoltarea competentelor transversale si a celor elementare la toate nivelurile. Acest lucru este valabil mai ales in cazul competentelor antreprenoriale si IT.
    Un nou criteriu de referinta pentru invatarea limbilor straine: pana in 2020, cel putin 50% dintre tinerii de 15 ani ar trebui sa cunoasca o limba straina (42% in prezent) si cel putin 75% ar trebui sa studieze o a doua limba straina (61% in prezent).
    Sunt necesare investitii pentru a crea sisteme de invatamant si formare vocationala de nivel mondial si pentru a spori nivelurile de invatare intr-un mediu profesional.
    Statele membre trebuie sa imbunatateasca recunoasterea calificarilor si a competentelor, inclusiv a celor dobandite in afara sistemului oficial de educatie si formare.
    Tehnologia, in special internetul, trebuie exploatata la maximum. scolile, universitatile si institutele vocationale si de formare trebuie sa permita un acces mai larg la educatie prin resursele educationale deschise.
    Aceste reforme trebuie sprijinite de profesori bine pregatiti, motivati si intreprinzatori.
    Finantarea trebuie orientata astfel incat sa maximizeze randamentul investitiilor. Atat la nivel national, cat si la nivelul UE este necesar sa se dezbata problema finantarii educatiei – in special a invatamantului vocational si a celui superior.
    Este esential sa se adopte o abordare bazata pe parteneriate. Sunt necesare atat fonduri publice, cat si fonduri private pentru stimularea inovarii si favorizarea schimburilor productive dintre mediul academic si sectorul intreprinderilor.

Sursa: Comisia Europeana


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reorganizarea invatamantuluirata somajuluipiata munciicomisia europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 21 Noiembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Comisia Europeana: Europa are nevoie de o reorganizare radicala a invatamantului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Incetare Vs. Suspendare Cim In Ccc?Intrebare: Buna ziua, Am sa prezint urmatorul caz : profesor titular incadrat pe perioada nedeterminata pe o norma intreaga ( 18 ore predare ) , primeste in luna septembrie 2018- 1 ora in sistem plata cu ora peste norma de baza , motiv pentru care i se incheie un contract de munca pe perioada determinata incepand cu 10.09.2018 si pana la 15.06.2019. In acest interval de timp , intervine un concediu de crestere copil la data de 01.03.2019, motiv pentru care i se suspenda ambele contracte de munca , atat c
 

Raspuns: Va multumesc !!!... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]