Costul pe ora al fortei de munca a crescut

forta de muncacostul orarsanatate si asistenta sociala
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In trimestrul I 2011, costul orar al fortei de munca in forma ajustata (dupa numarul zilelor lucratoare) a inregistrat o rata de crestere de 1,03% fata de trimestrul precedent si o rata de scadere de 2,11% fata de acelasi trimestru al anului anterior.
 
In forma bruta (neajustata), fata de aceleasi perioade de comparatie, variatia costului orar al fortei de munca a diferit nesemnificativ fata de forma ajustata (1,24%, respectiv -2,11%).
Trimestrul I 2011 comparativ cu trimestrul IV 2010
Fata de trimestrul IV 2010, costul orar al fortei de munca (in forma ajustata dupa numarul zilelor lucratoare) a avut o crestere mai accentuata in invatamant (12,56%), administratie publica (10,58%) si sanatate si asistenta sociala (7,76%).  Scaderi semnificative s-au inregistrat in distributia apei, salubritate, gestionarea deseurilor, activitati de decontaminare (-6,18%), productia si furnizarea de energie electrica si termica, gaze, apa calda si aer conditionat  (-5,49%) si industria prelucratoare (-5,26%).
 
Cresterea costului orar al fortei de munca in administratie publica, invatamant si sanatate si asistenta sociala a fost determinata de aplicarea legislatiei in vigoare pentru sectorul bugetar .
 
In trimestrul I 2011, cresterea fata de trimestrul anterior (pentru indicii in forma ajustata dupa numarul zilelor lucratoare) a componentei privind cheltuielile directe (salariale) cu forta de munca a fost de 1,07%, iar pentru cea privind cheltuielile indirecte (non-salariale) de 0,90%. Cresterile inregistrate de cele doua componente - pentru indicii in forma bruta (neajustata) - au fost de 1,28% si respectiv 1,13%.
 
Trimestrul I 2011 comparativ cu trimestrul I 2010
 
Pe principalele activitati economice, scaderea costului orar al fortei de munca (in forma ajustata dupa numarul zilelor lucratoare) se observa in activitati de spectacole, culturale si recreative (-22,08%), invatamant (-21,95%), sanatate si asistenta sociala (-17,93%) si  administratie publica (-17,15%), cauzate de diminuarile salariale aplicate de la jumatatea anului 2010 , recuperate partial in ianuarie 20111 si de plata in trimestrul I 2010 a urmatoarelor drepturi salariale:
 
- al 13-lea salariu pentru anul 2009;
- prime de vacanta programate pentru trimestrul I 2010 si reprogramate (restante) din 2009;
- diferente de incadrare, conform Legii nr. 330/2009 (privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice), in unele institutii publice locale.
Cele mai mari cresteri s-au inregistrat in comert (9,24%), informatii si comunicatii (7,47%) si tranzactii imobiliare (6,30%).
 
Scaderea fata de acelasi trimestru al anului precedent - indici in forma ajustata dupa numarul zilelor lucratoare - pentru componenta privind cheltuielile directe (salariale) cu forta de munca a fost de 2,16%, iar pentru indicii in forma bruta (neajustata) de 2,15%. Componenta privind cheltuielile indirecte (non-salariale) a inregistrat scaderi de 1,95% in ambele forme (ajustata dupa numarul zilelor lucratoare si neajustata).
 
Calculul indicilor trimestriali ai costului orar al fortei de munca se realizeaza pe baza informatiilor obtinute din doua surse de date statistice:
 
-Ancheta lunara asupra castigurilor salariale (conform Regulamentului Consiliului si Parlamentului European nr. 1165/1998 si nr.1158/2005 privind statisticile pe termen scurt)
-Ancheta anuala asupra costului fortei de munca (conform Regulamentului Consiliului si Parlamentului European nr. 530/1999 privind statisticile structurii castigurilor salariale si costului fortei de munca).
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
forta de muncacostul orarsanatate si asistenta sociala

Data aparitiei: 03 Iunie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Costul pe ora al fortei de munca a crescut Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]