Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Costul orar al fortei de munca este in CRESTERE! La ce valoare a ajuns in trimestrul II

cost orar forta de munca trimestrul II 2019costul orar al fortei de munca 2019cost orar forta de munca in crestere
Costul orar al fortei de munca in forma ajustata (dupa numarul zilelor lucratoare) a inregistrat in trimestrul II 2019 o rata de crestere de 5,7% fata de primele trei luni ale anului si de 12,46% raportat la aceeasi perioada a anului anterior.


Fata de trimestrul I 2019, costul orar al fortei de munca (in forma ajustata dupa numarul zilelor lucratoare) a crescut in trimestrul II in toate activitatile economice. Cele mai semnificative cresteri s-au inregistrat in productia si furnizarea de energie electrica si termica, gaze, apa calda si aer conditionat (21,68%), in intermedieri financiare si asigurari (16,88%) si in tranzactii imobiliare (11,43%),  potrivit informatiilor de la Institutul National de Statistica (INS).


Cele mai mici cresteri ale costului orar al fortei de munca (in forma ajustata dupa numarul zilelor lucratoare) au avut loc in constructii (2,05%), in activitati profesionale, stiintifice si tehnice (2,89%) si in informatii si comunicatii (2,98%).

Fata de trimestrul anterior, cresterea componentei cheltuielilor directe (salariale) cu forta de munca a fost in trimestrul II 2019 de 5,66%, iar cea a cheltuielilor indirecte (non-salariale) de 7,25%.

Comparativ cu acelasi trimestru al anului precedent, costul orar al fortei de munca (in forma ajustata dupa numarul zilelor lucratoare) a crescut in trimestrul II 2019 in toate activitatile economice. Cele mai mari cresteri ale costului orar al fortei de munca (in forma ajustata dupa numarul zilelor lucratoare) s-au regasit in activitatile de invatamant (21,81%), ca efect al aplicarii prevederilor legale, respectiv in constructii (18,28%) si in activitati de spectacole, culturale si recreative (17,78%).

Cresterile cele mai mici ale costului orar al fortei de munca (in forma ajustata dupa numarul zilelor lucratoare) s-au inregistrat in trimestrul II 2019, comparativ cu aceeasi perioada din 2018, in informatii si comunicatii (6,67%), in industria extractiva (7,48%), in sanatate si asistenta sociala (8,09%) si in intermedieri financiare si asigurari (8,47%).

Cresterea fata de acelasi trimestru al anului precedent pentru componenta cheltuielilor directe (salariale) cu forta de munca a fost de 12,51%, iar pentru componenta cheltuielilor indirecte (non-salariale) de 10,87%.

Indicele trimestrial al costului orar al fortei de munca este un indicator pe termen scurt care permite evaluarea tendintelor costurilor orare suportate de angajator cu forta de munca salariata.


Sursa: INS



de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cost orar forta de munca trimestrul II 2019costul orar al fortei de munca 2019cost orar forta de munca in crestere

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 03 Septembrie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Costul orar al fortei de munca este in CRESTERE! La ce valoare a ajuns in trimestrul II Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Decontarea procentului de 41,5% din salariu se realizeaza dupa plata taxelorIntrebare: Imi cer scuze daca va deranjez, insa intrebarea mea se refera la prevederile OUG 92/2020, coroborata cu OUG 99/2020 si anume: - compania noastra a decis sa beneficieze de amanarea platii taxelor salariale panain 25 oct conf OUG 99/2020; - totodata, am dori sa aplicam si pentru obtinerea a 41.5% din salariile brute aleangajatilor care au fost in somaj tehnic platit de stat; - intrebarea mea este legata de posibilitatea de putea primi cei 41,5% dupa indeplinirea conditiilor cumulative, respectiv...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare. Angajatorul obligat la plata drepturilor salarialeIntrebare: Este posibil ca unui salariat detasat de la unitatea A la unitatea B, prestand activitate pentru unitatea B, timp de 1 an, drepturile salariale sa-i fie platite de catre unitatea A- cea de ;a care a fost detasat.? Codul muncii {art.47), specifica ca plata salariului se face de catre unitatea la care s-a dispus detasarea, in cazul de fata,unitatea B.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]