Punct de lucru si sediu social. Se pot crea doua baze de date ReviSal distincte?

Formulare si Adeverintesediu socialHG 500/2011ReviSalpunctul de lucru
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Analizam  mai jos cazul unei societati cu sediul social si un punct de lucru in locaitati diferite. Pentru sediul social se detine cod unic de inregistrare, iar pentru punctul de lucru societatea detine
cod de identificare fiscala (mai mult de 5 salariati).

ReviSal-ul se afla la sediul social, incluzand si evidenta pentru punctul de lucru. Baza de date este unica, sub codul unic de inregistrare a sediului social. In declaratia D112, impozitul pe salarii se declara si se achita pe codul de identificare fiscala a punctului de lucru.

Vom vedea astfel in ce masura se pot crea doua baze de date ReviSal, in forma de mai jos:

- prima sub codul unic de inregistrare a sediului social care sa contina angajatii care desfasoara activitatea la sediul social, avand o parola;

- a doua baza de date sub codul de identificare fiscala a punctului de lucru, care sa contina angajatii care desfasoara activitatea la punctul de lucru, avand alta parola.

Totodata, vom stabili si daca cele doua baze de date pot fi tinute de doua persoane distincte desemnate.

Solutia consultantului:

Conform art. 2 alin. (2) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (ReviSal), cu modificarile si completarile ulterioare, fiecare angajator are obligatia de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Astfel, obligatia de a infiinta si transmite registrul general de evidenta a salariatilor (ReviSal) revine angajatorului(societatea comerciala).

Prin exceptie, conform alin. (3) al aceluiasi articol, angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.

Prin urmare, daca delegati punctului de lucru competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, veti putea delega acestuia si competenta infiintarii registrului. In acest caz, registrul general de evidenta a salariatilor va fi transmis la inspectoratul teritorial de munca in a carei raza teritoriala isi are sediul punctul de lucru.

Atentie la faptul ca competenta infiintarii registrului poate fi delegata numai daca s-a delegat si competenta incheierii contractelor individuale de munca.

In situatia prezentata, inteleg ca toti salariaitii, atat de la sediul social cat si de la punctul de lucru sunt inregistrati in registrul general de evidenta a salariatilor infiintat la punctul de lucru. Aceasta inseamna ca trebuie sa se realizeze operatiunea de transfer a salariatilor din registrul de la sediul social in cel de la punctul de lucru.

 "Mutarea" salariatilor din aplicatia tehnica a registrului general de evidenta a salariatilor ce apartine sediului social in aplicatia tehnica a punctului de lucru nu este permisa de program.

Astfel, spre deosebire de versiunea anterioara a programului (in baza HG 161/2006, in prezent abrogata) care prevedea operatiunea de "transfer la alta entitate a angajatorului", noua versiune adoptata in aplicarea HG 500/2011 nu mai permite aceasta operatiune.


In lipsa posibilitatii de a realize aceasta operatiune, practic nu se pot muta salariatii dintr-un registru in altul.

In practica a fost adoptata urmatoarea solutie:

- incetarea din registrul general de evidenta infiintat pe sediul principal a contractelor individuale de munca ale salariatilor al caror loc de munca se modifica selectand in campul "temei incetare contract".
 - in registrul general de evidenta a salariatilor deschis pe punctul de lucru vor fi inregistrate contractele individuale de munca pastrand numarul si data initiale inscriind in campul "data incepere activitate" data efectiva a modificarii locului muncii.

In campul "alte detalii"  se va mentiona modificarea locului muncii de la sediul principal la punctul de lucru.

Recomandarea noastra, intemeiata pe inexistenta unei operatiuni permisa de program privind "mutarea" salariatilor de la sediul principal la punctul de lucru, este de a tine evidenta tuturor contractelor individuale de munca prin registrul general de evidenta infiintat la sediul principal.


NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Formulare si Adeverintesediu socialHG 500/2011ReviSalpunctul de lucru

Data aparitiei: 09 August 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Punct de lucru si sediu social. Se pot crea doua baze de date ReviSal distincte? Nota: 3.63 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Sudor cu arc electric cu electrod nefuzibil in mediu de gaz protectorIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu fisa de post cod COR 721207 - Sudor cu arc electric cu electrod nefuzibil in mediu de gaz protector.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Agent control accesIntrebare: Avem nevoie de fisa de post pt functia de Agent control acces (COR 541402).
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]