Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a publicat in categoria Transparenta decizionala un Proiect de Ordin pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. 53^1 alin. (12) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 1 - Se aproba modelul cererii, al declaratiei pe propria raspundere si al listei persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia prevazuta la art. 53^1 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reglementate la art. 53^1 alin. (12) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
- CERERE (pagina 2) privind plata contravalorii indemnizatiei prevazute la art. 53^1 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- DECLARATIE pe propria raspundere privind suspendarea temporara a activitatii si/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretarii starii de asediu sau starii de urgenta potrivit art. 93 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata (anexa nr. 1);
Potrivit Codul muncii, art. 53^1 - (1) prevede:
In cazul suspendarii temporare a activitatii si/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretarii starii de asediu sau starii de urgenta potrivit art. 93 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, salariatii afectati de activitatea redusa sau intrerupta, care au contractul individual de munca suspendat, beneficiaza de o indemnizatie platita din bugetul asigurarilor pentru somaj, in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat in vigoare, pe toata durata mentinerii starii de asediu sau starii de urgenta, dupa caz.
(...)
(12) In vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la alin. (1), angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului aprobat prin ordin al ministrului muncii si protectiei
MODEL CERERE
Angajator ........................................................
Adresa sediu social ..............................................
CUI/CIF ..........................................................
Cont bancar nr. ..................................................
Telefon ..........................................................
E-mail ...........................................................
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca judeteana ................/municipiului Bucuresti
CERERE
Subsemnatul/(a), ..................................., in calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului .............................., cu sediul social in localitatea ......................, str.
.............................. nr. ......., judetul ................./municipiul ....................., sectorul ........, va solicit plata contravalorii indemnizatiei prevazute la art. 531 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru un numar
de ......... persoane, in suma totala de .................. lei brut, aferenta perioadei ......................... .
Anexez prezentei:
1. Declaratie pe propria raspundere privind suspendarea temporara a activitatii si/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretarii starii de asediu sau starii de urgenta potrivit art. 93 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata (anexa nr. 1);
2. Lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie (anexa nr. 2);
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..........................
Semnatura ................................
Data ......................
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<