SSM: Doua solutii pentru evitarea problemelor la un control exercitat de stat pe linie de aparare impotriva incendiilor

aparare impotriva incendiilorSSMincendii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


1. Asigurarea controlului propriu si a analizei activitatii de aparare impotriva incendiilor

Controlul propriu al respectarii normelor, dispozitiilor si masurilor de aparare impotriva incendiilor se efectueaza de:

a) structurile cu atributii de aparare impotriva incendiilor, constituite in cadrul operatorului economic sau institutiei pe baza unui grafic anual, trimestrial, lunar, zilnic;

b) personalul din componenta preventiva a serviciilor publice, voluntare si private;

c) sefii locurilor de munca respective, zilnic sau pe schimb, dupa caz.

Constatarile, masurile si deciziile adoptate in urma acestor controale se aduc la cunostinta, prin documente scrise, tuturor persoanelor implicate.

Conform legii, activitatea de aparare impotriva incendiilor desfasurata de un operator economic sau de o institutie trebuie sa fie analizata semestrial sau anual, precum si cu prilejul finalizarii controalelor si dupa producerea unor incendii.

Aceste analize se desfasoara pe baza de raport de analiza intocmit de structura care are atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor.

Raportul de analiza va contine referiri la:

- implementarea noilor prevederi legale in domeniul apararii impotriva incendiilor, daca e cazul;
- stadiul indeplinirii masurilor stabilite anterior;
- deficientele care se manifesta in domeniul apararii impotriva incendiilor;
- concluzii din activitatea de instruire si pregatire a personalului;
- relatiile cu tertii privind apararea impotriva incendiilor;
- asigurarea dotarii, calitatea si functionarea mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor;
- eficienta activitatilor desfasurate de structurile cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;
- propuneri de masuri pentru imbunatatirea activitatii.

La analiza participa in mod obligatoriu, dupa caz, administratorul operatorului economic sau conducatorul institutiei publice, precum si
sefii structurilor cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, sefii sectoarelor de activitate la care sunt facute mentiuni in raportul
de analiza si proprietarii constructiilor, in situatia utilizarii unei cladiri sau incinte de catre mai multi operatori economici.

Aspectele discutate in timpul analizei se consemneaza intr-un proces-verbal, iar deciziile care se iau se aproba printr-o hotarare care
se aduce la cunostinta persoanelor interesate.

2. Apelarea la asistenta tehnica de specialitate

Asistenta tehnica de specialitate reprezinta activitatea de sprijin si indrumare a solicitantilor, pe care o desfasoara Inspectia de Prevenire si inspectiile judetene in executarea atributiilor specifice.

Asistenta tehnica de specialitate se acorda, in scris, la solicitari inregistrate sau consemnate in registrul de audiente al institutiilor sus-mentionate.

Activitatea de asistenta tehnica de specialitate desfasurata de Ins pectia de Prevenire si inspectiile judetene in
domeniul prevenirii incendiilor acopera urmatoarele aspecte:

a) elaborarea actelor de autoritate si documentelor specifice activitatii de aparare impotriva incendiilor la nivelul organelor administratiei publice centrale, locale, institutiilor, operatorilor economici;
b) elaborarea reglementarilor tehnice, normelor, dispozitiilor, regulilor, strategiilor in domeniul apararii impotriva incendiilor de catre organele administratiei publice centrale si locale;
c) proiectarea, executarea si receptia obiectivelor de investitii;
d) aplicarea masurilor de aparare impotriva incendiilor la exploatarea constructiilor, instalatiilor si amenajarilor;
e) informarea populatiei si a diferitelor categorii socioprofesionale privind prevederile legale in domeniul apararii impotriva incendiilor, riscurilor de incendiu, normelor si masurilor de prevenire, reducere si inlaturarea acestora, evolutia incendiilor si concluziile desprinse din analiza acestora;
f) prevenirea introducerii pe piata si punerii in functiune a produselor cu rol in satisfacerea cerintei esentiale „securitatea la incendiu“ care sunt neconforme cu legislatia in vigoare.

INFO

Inspectiile judetene sunt obligate sa puna la dispozitia solicitantului liste complete cu persoanele fizice si juridice atestate, verificatorii de proiecte atestati, firmele atestate ce presteaza servicii specifice, in conditiile legii, cadrele tehnice atestate pentru domenii specifice, prin afisare la sediul inspectoratelor pentru situatii de urgenta judetene/al municipiului Bucuresti si/sau pe site-ul inspectoratului.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
aparare impotriva incendiilorSSMincendii

Data aparitiei: 08 Ianuarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: Doua solutii pentru evitarea problemelor la un control exercitat de stat pe linie de aparare impotriva incendiilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]